موتورسیکلت ها و خودروهای فرسوده بیشترین عامل آلودگی هوا هستند
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین عامل آلایندگی هوا موتورسیکلتهایی هستند که در سطح شهرهای بزرگ تردد دارند. از سوی دیگر خودروهای فرسوده که در طی سالهای گذشته از رده خارج نشدهاند در این زمینه نقش دارند.
به گزارش جهان صنعت نیوز، فریدون عباسی با اشاره به آلودگی هوای این روزهای کلانشهرها بیان کرد. وزیر نفت و معاونان وی از شرکت پالایش و پخش و شرکت گاز و مدیرعامل شرکت ملی نفت با حضور در جلسه کمیسیون انرژی اظهار داشتند. مازوتی در شهرهای بزرگ برای تولید برق سوزانده نمی شود. از این بابت نیز اطمینان می دادند. بنزین ها حداقل با استاندارد یورو چهار تولید و عرضه می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه ما باید اعتماد کنیم به داده هایی که این عزیزان ارایه می دهند. اظهار کرد: باید این داده ها توسط سازمان محیط زیست صحت سنجی شود.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: گفته می شود بیشترین عامل آلایندگی هوا موتورسیکلت هایی هستند. در سطح شهرهای بزرگ تردد دارند. از سوی دیگر خودروهای فرسوده که در طی سال های گذشته از رده خارج نشده اند در این زمینه نقش دارند. سیستم حمل و نقل عمومی نیز نوسازی نشده است و به میزان لازم توسعه پیدا نکرده است. این عوامل مردم را به سمت استفاده از خودروهای شخصی سوق می دهد.
در این فصل نیز شاهد تشدید آلودگی ها هستیم
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، افزود: در فصل پاییز با شروع مدارس از آنجا که همه نمی توانند از وسایل حمل و نقل عمومی برای رساندن فرزندان خود به مدرسه استفاده کنند، از وسایل شخصی استفاده می کنند با سردی هوا در این فصل نیز شاهد تشدید آلودگی ها هستیم. از سوی دیگر استاندارد نبودن وسایل گرمایشی سبب تشدید این آلودگی می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در طول سالیان گذشته تولید انرژی به اندازه کافی نبوده است، درباره ناترازی در بخش انرژی گفت: خوب است که نتایج تحقیق و تفحص کمیسیون انرژی مجلس در خصوص علت ناترازی در حوزه انرژی مورد بحث قرار بگیرد. سپس به عموم جامعه اطلاع رسانی شود که در طول ۱۰ سال گذشته چه اقداماتی در جهت حفظ منابع انرژی و رفع ناترازی ها در این بخش صورت گرفته است.
عباسی گفت: امروز فقط می توانیم از مردم بخواهیم که صرفه جویی را در اولویت قرار دهند. اگر هر فردی سعی کند از منزل خود صرفه جویی و استاندارد سازی وسایل را آغاز کند قطعا وضعیت بهتر خواهد شد. دولت نیز باید برای رفاه بیشتر مردم برنامه ریزی کند. ما هم باید در حوزه سوخت خودروها برنامه ریزی داشته باشیم و هم در حوزه تولید برق با برنامه گام برداریم.
منبع: ایسنا
خودرولینک کوتاه :
خدافظی اقشارفقیربارویای ماشین دارشدن هم گویی نزدیک است
اساتیدحرافی افتابه لگن هفدس شاموناهارهیچی پاکستان ابرمصنوعی ساخته برفوبارون گرفته مابفکرقادر۵ ناظر۶ باسن ۷
داداش فکر کردی موتورهای تولید ۱۴۰۰ به بعد و خودروها استاندارد ترین و بروز ترین خودروهای دنیا هستند؟؟؟؟؟
نه خیر موتورسیکلت های هوندایی که ۴۰ سال پیش بودن هنوز با همون سیستم دارن تولید میشن پراید و پژو هم که کاملا تو بازار فراونه یه مشت خودرو چینی و موتور سیکلت هندی هم مردم سوارن که اونم جزء درجه سه روز دنیا هستن واردات موتور سیکلت به روز و خودرو هم که ماشالله غیر مجازه پس چی میگین؟؟؟!!!
از اونطرف بنزین مصرفی که اصلا معلون نیست چیه به مردم میدن فکر کنم یورو صفر باشه .همه اش برمیگرده به خودتون از خودرو و موتور و بنزین پس چی میگین
ای بابا دوباره چی شده میخواهید موتور سیکلت شده باعث الودگی طرف ده تا ماشین ۲۴۰۰اخرین مدل زیر پاهاشه هر جا هم بخواد بره تک سرنشینه اون نمیشه باعث الودگی یه موتور ۱۲۵سی سی باعث آلودگیه
حتما بهترین راهکار گرفتن حق کربن و واردات ماشین برقی هست . بیشترین آلودگی مربوط به کارخانجات و پخش کمتریل هست .
یه مشت بی سواد خرفت شدن همه کاره وعضو کمیسیون کشور
چندهزار موتور سیکلت باهم نمیتونن جای کارخونه سیمان اصفهان بگیرن
چندهزارتا ماشین و موتور باهم نمیتونه آلودگی بسازن که شهرک سلیمی تبریز به بار میاره کاری شده که از اطراف تبریز که نگاه کنی یه مه سیاه بالاسر تبریز
کارخونه های اراک و مشهد هم دیگر بماند
حالا هی گیربدین به موتورسوارای بیچاره