افزایش وام مسکن در سال آینده

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد داشت، اظهار کرد: برابر قانون جهش تولید مسکن، صندوق ملی مسکن نیز درراستای تقویت توان حمایتی مسکن تشکیل شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد صالح جوکار گفت: مجلس برای حل مشکل مسکن اقشار مختلف جامعه، راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته. وی گفت: «قانون جهش تولید مسکن»، به عنوان راهکار بلند مدت برای حل مشکلات زیرساخت این حوزه، به تصویب رسید تا زمینه قانونی ساخت یک میلیون مسکن در سال فراهم شود.

وی افزود: قانون جهش تولید مسکن» تحول جدی در حوزه قوانین مسکن است و زمینه‌ساز تحقق وعده دولت سیزدهم، جهت ساخت چهار میلیون مسکن در طول چهار سال را فراهم آورده است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس بیان کرد: «قانون جهش تولید مسکن» در مهرماه، سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد. او افزود: دولت از همان زمان درصدد این بر آمد، که با اختصاص زمین به صورت الحاق به شهر و الحاق به روستا در قالب «طرح هادی» یا به صورت شهرک، موضوع ساخت مسکن را تحقق بخشد.

ساخت منزل ویلایی

جوکار در ادامه به ساخت منزل ویلایی اشاره و اضافه کرد: چهار سال پیش، طرح واگذاری زمین را ارائه دادم. با مخالفت عده ای، با استدلال اینکه کمبود زمین داریم ،روبروشد. هر چند این مشکل در سطح کشور برای برخی شهرها وجود دارد؛ ولی ما در استان یزد، مشکل کمبود زمین مسکونی نداریم.

نماینده یزد در مجلس: افزایش اجاره بهای مسکن یکی از مشکلات اقشار گوناگون است. وی گفت: در حال حاضر با مشکل افزایش قیمت مسکن و اجاره بها روبرو هستیم، که با اجرای «طرح ملی مسکن»، امیدوار به کاهش قیمت مسکن و اجاره بهای آن هستیم.

جوکار اشاره کرد: تسهیلات مسکن در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد داشت. برابر قانون جهش تولید مسکن، صندوق ملی مسکن نیز درراستای تقویت توان حمایتی مسکن تشکیل شده است.

تسنیم

بانک و بیمه
شناسه : 397023
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا