قیمت تخم مرغ دولتی فقط در وزارت جهاد کشاورزی است!

درحالی که جهادکشاورزی نرخ یک عدد تخم مرغ درجه دو را 4 هزار و 580 تومان اعلام کرده است ؛ در بازار نرخ آن زیر 5 هزار و 500 تومان نیست. در بازار شاید تخم مرغ درجه سه را مردم بتوانند بین 4 هزار تا 4 هزار و 500 تومان در برخی مناطق تهران و یا در برخی شهرستان‌ها پیدا کنند؛ ولی تخم مرغ درجه دو را نه.

به گزارش جهان صنعت نیوز، روز گذشته ( دوشنبه ۴ دی ماه)، معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قیمت مصرف‌کننده هر عدد تخم‌مرغ گرید B ( درجه دوم) بسته‌بندی‌شده را ۴ هزار و ۵۸۰ تومان اعلام کرد.

احمد خانی نوذری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای با استناد به نامه رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص اعلام قیمت تخم‌مرغ بسته‌بندی‌شده نوشت: « قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری معادل ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان. قیمت مصرف‌کننده هر عدد تخم‌مرغ گرید B بسته‌بندی‌شده در حجم‌های مختلف ۴ هزار و ۵۸۰ تومان اعلام می‌شود.»

بررسی ها نشان می‌دهد، اگر در مغازه ای تخم مرغ گرید B وجود داشته باشد قیمت آن برای هر عدد بین ۵ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. در واقع قیمت یک عدد تخم مرغ درجه یک و یا دو در سطح شهر تهران بین ۵ هزار تا ۶ هزار و ۹۰۰ هزار تومان است. این هزینه را پیش‌تر مردم برای تخم مرغ محلی می پرداختند. اما الان تخم مرغ محلی هم حداقل ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۹ هزار و ۵۰۰ عرضه می‌شود.

در مغازه های سطح شهر تهران هر بسته تخم مرغ با توجه به نوع شرکت، تعداد تخم مرغ های هر بسته و نوع تخم مرغ (درجه یک تا درجه سه) تفاوت می کند. برای همین مردم تخم مرغ ۹ تایی از ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۵ هزار و ۳۵۰ تومان می توانند بخرند. تخم مرغ ۱۵ تایی در این مغازه ها بسته به ویژگی هایی که گفته شد، از ۸۲ هزار و ۵۰۰ تا ۸۷ هزار و ۶۳۸ تومان دیده می‌شود. اما تخم مرغ ۲۰ تایی در بازار بین ۹۹ هزار و ۵۰۰ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان دیده می‌شود. بسته های ۳۰ تایی تخم مرغ های هم زیر ۱۲۰ تومان هیچ جا پیدا نمی‌شود.

اکوایران

کشاورزی
شناسه : 397467
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا