هشدار سطح زرد هواشناسی برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر با احتمال اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی در جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از تداوم وزش باد نسبتا شدید تا شدید با جهت شمال غربی با بیشینه سرعت باد ۲۸نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ متر و در فراسواحل تا ۲ متر از جمعه تا دوشنبه ( ۸ تا ۱۱ دی) خبر داد.

این شرایط جوی روز جمعه و شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و مناطق غربی هرمزگان و در خلیج فارس، یکشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و در خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و در خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به‌خصوص شناورهای سبک، احتمال خسارت به تاسیسات ساحی و فراساحل همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی وجود دارد.

توصیه‌های هواشناسی برای جلوگیری از مخاطرات

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا

عمومیمحیط زیست
شناسه : 397776
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا