وام فرزندآوری به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام فرزندآوری تسهیلاتی است که به فرزندان اول تا پنجم هر خانواده که بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند، تا حداکثر دو سال پس از تاریخ تولدشان تعلق می‌گیرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  از سال گذشته و پس از ابلاغ بخشنامه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به شبکه بانکی، پرداخت این تسهیلات در برخی بانک‌ها آغاز شد. تاکنون به حدود ۵۶۰ هزار متقاضی پرداخت شده است.

در روزهای گذشته، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از رشد ۳۹.۵ درصدی پرداخت تسهیلات فرزندآوری از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه خبر داد. افزود: میزان پرداخت تسهیلات فرزند آوری از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه امسال ۳۴.۶ همت بود که این تسهیلات به ۵۵۹ هزار متقاضی پرداخت شده است.

در آخرین بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی که از ابتدای امسال به اجرا در آمده، برای فرزند اول مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت سه سال، فرزند دوم مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت چهار سال ، فرزند سوم مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت پنج سال، فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت شش سال و فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت هفت سال تسهیلات تعیین شده است.

شرایط دریافت وام فرزندآوری

وام فرزندآوری شرایط بانکی مشخصی دارد؛ ازجمله اینکه نیاز به سپرده‌گذاری نزد بانک ندارد. برای دریافت این تسهیلات یک ضامن معتبر و ارائه سفته کافی است و بازپرداخت آن از ۶ ماه بعد از دریافت مبلغ وام آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است که برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نیست. متقاضیانی که این کارت را ندارند نیز می‌توانند وام فرزندآوری بگیرید.

متقاضیان دریافت وام فرزندآوری ابتدا باید وارد سایت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به آدرس ve.cbi.ir شوند و اطلاعاتی مانند کد ملی پدر و فرزند، اطلاعات شهر و محل سکونت، سال تولد فرزند و دیگر اطلاعات هویتی را وارد کنند تا ثبت‌نام‌شان تکمیل شود. در پایان نیز یک کد رهگیری ۱۰ رقمی به متقاضیان داده می‌شود. این کد به منزله تایید تقاضای وام است و پس از آن شعبه بانک تعیین شده برای دریافت وام مشخص می‌شود. در این مرحله متقاضی وام ۱۲ روز فرصت دارد تا مدارک خود را به شعبه معرفی شده تحویل دهد و نسبت به تکمیل پرونده اقدام کند.

منبع: اقتصادآنلاین

بانک و بیمه
شناسه : 397818
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا