دلار ۱۵۰ هزار تومان بود اگر ... !

دلار درمانی به سبک سیزده

به گزارش جهان صنعت نیوز، «دلار ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی» و «تورم سه‌رقمی» آخرین حربه تبلیغاتی دولت برای توجیه وضعیت بحران‌زده اقتصاد ایران است؛ ادعایی که روشن نیست بر چه اساس و بنابر چه منطق اقتصادی، طی یکی دو روز گذشته چند نوبت از چند تریبون مطرح شده است. اما دست‌کم به همین دلیل که در یک بازه زمانی کوتاه و از چند تریبون مطرح شده که همگی به‌نحوی در رده حامیان دولت دسته‌بندی می‌شود، می‌تواند راهبردی تبلیغاتی باشد که احتمالا به پیشنهاد اتاق‌ فکر و تیم رسانه‌ای دولت تجویز شده است. راهبرد تبلیغاتی که به‌نحوی با نشان دادن تصویری به‌ظاهر بحرانی‌تر از آنچه اکنون با آن دست به گریبانیم، تاحدودی این اوضاع متلاطم و ناگوار را کنترل کنند.

نکته جالب در این پروژه تبلیغاتی، تقسیم کاری است که برای اعلام و القای یک پیام مشترک، از چند زاویه گوناگون و به‌ظاهر متفاوت از یکدیگر صورت گرفته است. حال آنکه به‌رغم تفاوت غیرقابل‌انکار میان تریبون‌هایی که به فاصله کمتر از چند ساعت از یکدیگر، این پیام عجیب را مخابره کردند، این تریبون‌ها از یک جهت با یکدیگر مشابهت دارند و ازقضا همین یک وجه تشابه برای آنکه پشت‌پرده این پروژه تبلیغاتی را برای افکار عمومی فاش کند، کفایت می‌کند.

یک مقام ارشد نظامی، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق و شهردار تهران سه شخصیتی بودند که طی دو روز گذشته در خصوص قیمت دلار اظهار نظر کردند و به یک نتیجه رسیدند، اگر دولت سیزدهم بر روی کار نیامده بود احتمالا قیمت دلار به ۳ برابر مقدار کنونی رسیده بود.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد اتاق فکر رسانه‌ای دولت به این نتیجه رسیده که احتمالا تنها راه چاره برای توجیه شرایط نامساعد و متلاطم معیشتی و اقتصادی کشور، این است که به قول معروف «به مرگ بگیرند» تا به «تب راضی شوند!»

اخبار برگزیدهسیاسیویدئو
شناسه : 398654
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا