اعتبار گذرنامه‌ها افزایش می یابد؟

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از برگزاری جلسات مختلف مبنی بر افزایش مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ها خبر داد و گفت در این زمینه منتظر تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی هستیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از برگزاری جلسات مختلف مبنی بر افزایش مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ها خبر داد. او گفت در این زمینه منتظر تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی هستیم.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا سردار علی ذوالقدری از صدور بیش از ۴ میلیون و صد هزار جلد گذرنامه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا: گذرنامه بین المللی برای سفر به تمامی کشورها به جز رژیم صهیونیستی اعتبار دارد. وی تصریح کرد: اعتبار گذرنامه بین المللی ۵ ساله است. با برگزاری جلساتی در وزارت کشور توافق شد که اعتبار گذرنامه بین‌المللی به ۱۰ سال افزایش یابد. این موضوع به تایید هیأت وزیران رسیده. هم اکنون جهت تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال گردیده است.

شناسه گذرنامه

وی با بیان این مطلب که هر گذرنامه دارای یک شناسه است گفت: در داخل گذرنامه‌ها نیز مانند تمام کارت‌های معتبر چیپ یا شناسه‌ای وجود دارد که اطلاعات سجلی افراد در آن ذخیره شده. این یک روش متداول در تمام کشورهاست که نشان از پیشرفت کشور دارد.

سردار ذوالقدری مدت زمان درخواست تا دریافت گذرنامه را بین ۴ تا ۶ روز عنوان نمود. وی خاطرنشان کرد: با ثبت درخواست افراد در دفتر پلیس+۱۰ مبنی بر صدور گذرنامه و ارائه مدارک ، مراتب به پلیس گذرنامه واصل شده. در مجموع این دو مرحله سه روز وقت می‌برد. در ادامه بسته به محل زندگی فرد که در کدام استان و شهرستان باشد می توان گفت که دریافت گذرنامه از ثبت درخواست تا تحویل درب منزل بین ۴ تا ۶ روز زمان می‌برد.

فارس

اجتماعی و فرهنگیسیاسی
شناسه : 398768
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا