پول پاداش بازنشسته‌ها دست کیست؟

با گذشت حداقل ۱۷ ماه از موعد اولیه پرداخت پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت، به علت عدم تخصیص منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه، بازنشستگان از حقوق خود محروم شده اند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به تازگی وزارت بهداشت در خصوص علت عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان این دستگاه اعلام کرده است. ردیف بودجه پاداش بازنشستگی کارکنان وزارت بهداشت نزد سازمان برنامه و بودجه است. با وجود پیگیری‌های مکرر برای اینکه ردیف یاد شده ذیل و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یا وزارت بهداشت قرار بگیرد. متاسفانه این ردیف ذیل سازمان برنامه است و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده نشده. همچنین علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز از سوی سازمان مذکور اقدامی صورت نگرفته است.

همچنین در ادامه مطالبه قانونی بازنشستگان وزارت بهداشت مقرر گردیده. تخصیص‌های بودجه‌ای مورد نیاز در این زمینه از سوی خود سازمان برنامه به وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها تخصیص یابد. تا در کمترین زمان ممکن تا پایان سال بخش عمده‌ای از پرداختی‌ها به بازنشستگان محترم انجام شود.

بررسیهای اولیه نشان می دهد از حدود ۱۷ ماه قبل پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت بهداشت انجام نشده است. بر این اساس افرادی که از بهار سال قبل بازنشست شده اند هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده اند.

تورم بیش از ۴۰ درصدی سال گذشته

با توجه به تورم بیش از ۴۰ درصدی سال گذشته، تاخیر غیر موجه در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان دولتی میتواند. تبعات مهمی در حوزه معیشت آنها داشته باشد و عملاً قدرت خرید پاداش این بازنشته‌ها کاهش زیادی دارد.

بر این اساس سازمان برنامه و بودجه با توجه به بسته شدن پرونده بودجه ۱۴۰۱ و عدم تعیین تکلیف پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاههای مختلف که دامنه این موضوع به سال جاری نیز کشیده شده است. بایستی به صورت مشخص در این حوزه شفاف سازی کند.

لازم به ذکر است، این موضوع صرفا محدود به وزارت بهداشت نیست. خبرهایی در خصوص عدم واریز پاداش پایان خدمت کارکنان وزارت اموزش و پرورش نیز مطرح شده است.

چندی قبل معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱، از پرداخت ۳۰ درصد پاداش تا پایان اذر ماه خبر داد. افزود :امید داریم بقیه پاداش نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

اقتصاد کلان
شناسه : 398827
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا