اسرائیل برای تجزیه نوار غزه نقشه کشیده است

بر اساس طرح تازه ارتش اسرائیل که قرار است در نشست کابینه جنگی مطرح شود، نوار غزه به بخش‌ها و ناحیه‌هایی تقسیم می‌شود و هر یک از عشایر محلی کنترل یک بخش را به دست می‌گیرد و مسئولیت آنها توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رسانه اسرائیلی کان ادعا کرد که بر اساس طرح تازه ارتش اسرائیل که قرار است. در نشست کابینه جنگی مطرح شود، نوار غزه به بخش‌ها و ناحیه‌هایی تقسیم می‌شود. هر یک از عشایر محلی کنترل یک بخش را به دست می‌گیرد. مسئولیت آنها توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه است.

این منابع افزوده‌اند که این عشایر برای ارتش و دستگاه امنیت عمومی (شاباک) شناخته شده هستند. مسئولیت اداره امور غیر نظامی در غزه را برای مدت موقت (بدون تعیین سقف زمانی) بر عهده خواهند داشت.

اخیرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به کمیسیون امنیت و امور خارجی کنست اسرائیل، گفته بود که تا وقتی که تشکیلات خودگردان فلسطینی شاهد تغییرات بنیادی نباشد، صحبت از واگذاری مسئولیت اداره غزه به آن معنا ندارد. نتانیاهو افزود: اگر واقعا قرار است تغییر کنند اول آن را در کرانه باختری نشان بدهند.

بر اساس گزارش کان، آنتونی بلینکن که در هفته جاری به اسرائیل سفر خواهد کرد قرار است با مقامات اسرائیلی درباره این طرح گفت‌وگو کند. این منابع افزوده‌اند که امریکا نگران است که مخالفت اسرائیل با سلطه تشکیلات خودگردان بر غزه به معنای اشغال طولانی‌مدت نوار غزه باشد.

نتانیاهو تاکنون بارها بر مخالفت خود با واگذاری سلطه غزه به تشکیلات خودگردان تأکید کرده و گفته که مسئولیت امنیت نوار غزه باید با نیروهای امنیتی اسرائیل باشد.

نوار غزه از ۷ اکتبر شاهد درگیری‌های شدیدی است که تاکنون در آن حدود ۲۲ هزار نفر که اکثرا غیر نظامی هستند جان باخته‌اند و بخش بزرگی از ساختمان‌ها و تأسیسات زیربنایی منطقه نیز ویران شده است.

منبع: اکوایران

سیاسی
شناسه : 399093
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا