هشدار؛ سدهای پنج‌گانه تهران فقط ۱۵ درصد آب دارند

سخنگوی صنعت آب گفت: بارش‌های پاییزه مناسب نبوده و سهم ذخایر برفی پایین است و ورودی سدهای پنج‌گانه تهران از این موضوع متاثر است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب اظهار داشت: ورودی آب به سدهای پنج‌گانه تهران در سال آبی جاری مناسب نبوده و در حال حاضر مجموع ذخایر سدهای پنج‌گانه تأمین آب شرب تهران حدود ۱۵درصد است.

وی افزود: از سوی دیگر سال گذشته در این وقت سال، بارش‌های نسبتا خوبی داشتیم و با بارش برف، ذخایر برفی در تهران پشتوانه تأمین آب بود که امسال این بارش‌ها و ذخایر برفی را نداریم.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه وضعیت ذخایر سدهای سامانه شرق تهران شامل سدهای لار، ماملو و لتیان از وضعیت ذخایر سدهای غرب تهران شامل امیرکبیر و طالقان نامناسب‌تر است، گفت: ادامه این روند کاهش ورودی آب به سدها می‌تواند محدودیت های جدی ایجاد نماید و اگر روند بارش‌ها به همین صورت ادامه یابد، باید توجه به مدیریت مصرف آب در تمام بخش های مصرفی و توسط تمام ارکان جامعه، جدی تر از قبل باشد تا بتوانیم تأمین آب پایدار بویژه در بخش شرب داشته باشیم. بدیهی است اهمیت این موضوع در کلانشهرها نظیر تهران بالاتر است.

وی افزود: البته راهکارهایی در حوزه مدیریت مصرف در سال گذشته بکار گرفته شد و امسال نیز برنامه منسجم تری توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تدوین شده است و درحال پیاده‌سازی است که می تواند به پایداری شبکه آب تهران کمک کند، بی شک مهمترین اقدام در شرایط فعلی، توجه همگان به مدیریت مصرف آب است.

تسنیم

نفت و پتروشیمی
شناسه : 399208
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا