بیت کوین ۱۵ ساله شد

امروز پانزدهمین سالگرد تولد بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان است. اهمیت تاریخ ۳ ژانویه در استخراج اولین بلاک بیت کوین، معروف به بلاک پیدایش (Genesis Block) نهفته است، نقطه عطفی که چشم‌انداز دارایی‌های دیجیتال و بازارهای مالی را تغییر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پانزده سال پیش، ساتوشی ناکاموتو بلاک پیدایش در بلاکچین بیت کوین را استخراج کرد. او BTC بیت کوین به عنوان پاداش دریافت نمود. در این بلاک پیامی وجود داشت که تا به امروز در بازار ارزهای دیجیتال طنین‌انداز شده است:

بد نیست بدانید این پیام اشاره‌ به عنوانی دارد که در روزنامه تایمز در ۳ ژانویه ۲۰۰۹، روزی که ساتوشی ناکاموتو بلاک پیدایش بیت کوین را استخراج کرد، ظاهر شد. این عنوان به تصمیم دولت بریتانیا برای حمایت مالی از بانک‌هایی اشاره داشت که در طول بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ با مشکل مواجه بودند.

در آن زمان، دنیا نمی‌دانست که این رویداد شالوده‌ای را برای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند که ارزش آن به تریلیون‌ها دلار می‌رسد. اکنون بیت کوین به تنهایی دارای ارزش بازار ۸۸۸ میلیارد دلاری است.

هیجان و اشتیاق بازار ارزهای دیجیتال

در حال حاضر، بیت کوین با قیمت ۴۵۳۴۰ دلار، سطحی که از آوریل ۲۰۲۲ مشاهده نشده بود، معامله می‌شود. بیت کوین ۱۵ سالگی خود را با رشد ۰.۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته جشن می‌گیرد.

بازار ارزهای دیجیتال مملو از هیجان و اشتیاق شده. تسلط بیت کوین هم به ۵۲.۴۲ درصد، نرخی که از آوریل ۲۰۲۱ شاهد آن نبودیم، رسیده است. در همین حال، بازار در انتظار نتیجه درخواست‌های صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین است که تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود.

غول‌های سرمایه‌گذاری مانند بلک‌راک (BlackRock) برای راه‌اندازی ETF‌های خود رقابت می‌کنند. موضوعی که تنها تعداد کمی از افراد می‌توانستند در روزهای ابتدایی سال ۲۰۰۹ یا حتی ۲۰۲۲ پیش‌بینی نمایند.

رمزارزنیوز

ارز دیجیتال
شناسه : 399356
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا