حمایت جای رقابت را گرفت

به گزارش جهان صنعت نیوز، چند وقتی است که بحث حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو به صورت جدی از سوی وزارت صمت مطرح شده است؛ منوچهر منطقی معاون حمل‌ونقل این وزارتخانه اعلام کرده بود طبق سند تحول خودرو، قیمت‌گذاری دستوری این محصول تا پایان سال لغو و اختیار قیمت‌گذاری به هیات‌مدیره خودروسازان واگذار می‌شود. علی‌آبادی وزیر صمت نیز مجدد تاکید کرد با انحصارزدایی از بازار خودرو به دنبال لغو قیمت‌گذاری دستوری این محصول است. البته شورای رقابت پس از این اظهارنظرات اعلام کرد همچنان تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌گذاری مربوط به وظایف این شورا می‌شود.

با این حال شورای رقابت در جلسه روز چهارشنبه، دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری را اصلاح کرد.

براساس دستورالعمل جدید و آنگونه که سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت به جهان صنعت گفته از این پس سازمان حمایت قیمت‌ها را تعیین می‌کند و وزارت صمت نیز قیمت‌های تعیین‌شده را ابلاغ خواهد کرد و شورای رقابت صرفا نقش نظارتی آن هم نظارت پسینی را خواهد داشت و چنانچه در نحوه اجرا شاهد ایراد باشیم، شورا ورود خواهد کرد.

هرچند مصوبه شورای رقابت به منزله آزادسازی قیمت خودرو و سپردن تعیین قیمت به هیات‌مدیره خودروسازان نیست، اما می‌تواند گام مهمی برای پایان یافتن سیاست قیمت گذاری دستوری باشد؛ سیاستی که به اعتقاد کارشناسان نه منجر به بهبود کیفیت خودروها شد و نه از افزایش قیمت ها جلوگیری کر

اخبار برگزیدهخودروویدئو
شناسه : 399478
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا