علت نکشیدن آب توسط پمپ روبین چیست؟ [۳ دلیل مهم]

علت نکشیدن آب توسط پمپ روبین حداقل 2 دلیل فنی و یک دلیل برندی دارد که ما در این همه این موارد را بررسی کردیم. کلیک کنید و مشاوره رایگان بگیرید.

علت نکشیدن آب توسط پمپ موضوع اصلی این مقاله است، اگر در گوگل این موضوع را سرچ کردید و به این مطلب رسیدید، مطمئن باشید در حال خواندن جامع‌ترین مطلب هستید، تقریبا بیشتر سایت‌هایی که به این موضوع پرداخته‌اند مواردی را ذکر کرده‌اند، ما سعی کردیم از مطالب مختلفی که سایت‌های معتبر این حوزه مثل ابزارینو منتشر کرده‌اند استفاده کرده و آن‌ها را گردآوری کنیم.

خیلی از شما سوال کرده بودید که علت نکشیدن آب توسط پمپ روبین چیست؟ در واقع این پمپ یک موتور پمپ آب کشاورزی است که شهرت جهانی دارد و اتفاقا از نظر کیفی بسیار عالی است اما به دلایلی ممکن است اختلالاتی در روند مکش آن به وجود آید که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

پس اگر با ما همراه باشید علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی نکات ارزشمندی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

علت نکشیدن آب توسط پمپ آب کشاورزی

همانطور که گفتیم سایت‌های مختلف، دلایل مختلفی برای این موضوع اعلام کرده‌اند و ما هم همان‌ها را با نگاه کامل‌تری بررسی می‌کنیم. بنابراین در ادامه به این دلایل اشاره می‌کنیم. [از آنجایی که بسیاری از شما موتور پمپ آب کشاورزی روبین دارید، بیشتر بحث ما حول محور همین برند خواهد بود.]

کار کردن بدون آب؛ علت نکشیدن آب توسط پمپ روبین

اولین و شاید مهم‌ترین نکته که هواگرفتن موتور پمپ آب است، در واقع یه وقت موضوع هوا گرفتن است و یک زمان موضوع کار کردن موتور پمپ آب بدون آب است. اولی یک اشکال است که ممکن است برای هر موتور پمپ آبی پیش بیاید و البته راه چاره هم دارد، یک هواگیری می‌کنید و مشکل حل می‌شود.

اما دومی یک مشکل نیست، یک سهل‌انگاری است! مثل افرادی که حتی به خودروی خود هم اهمیت نداده و سر وقت روغن آنرا عوض نکرده و به آن اهمیت نمی‌دهند.

در این حالت موضوع اولین نیست که موتور پمپ آب کشاورزی را درست کنید، بلکه جسارتاً باید ابتدا خودتان را درست کنید!

علت نکشیدن آب توسط پمپ روبین

دلیل فنی ایجاد مشکل در هنگام کار کردن موتور پمپ بدون آب

نکته فنی ماجرا اینجاست که این موتور پمپ‌ها برای مکش آب طراحی شده‌اند نه هوا، چون اگر برای هوا بود باید سیستم متفاوتی در آن می‌گذاشتند.

در واقع به بیان ساده‌تر آب عنصر سنگین‌تری نسبت به هوا است و به همین خاطر نوع پروانه‌ها و سرعت آن‌ها نیز متفاوت از زمانی است که بخواهیم هوا را مکش کنیم.

هوا سبک و آب سنگین‌تر است، هوا به پروانه‌هایی با سرعت بیشتر نیاز دارد و آب چنین چیزی نیاز ندارد، برعکس برای مکش آب قدرت بیشتر نیاز است ولی برای مکش هوا در شرایط عادی چنین چیزی نیاز نیست.

هوا گرفتن؛ دومین علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی

علت دیگر هواگرفتن پمپ آب کشاورزی است، سایت ابزارینو در این باره نوشته است:

چون این مدل موتور پمپ‌ها از نیروی گریز از مرکز استفاده می‌کند تا اختلاف فشار را در سیال ایجاد کند، این موجب افزایش سرعت جریان پمپ می‌شود. این پمپ‌ها هنگام کار، زمانی که آب، پروانه‌ی آن‌ها را احاطه کرده است هیچ مشکلی ندارند؛ اما زمانی که هوا وارد آن‌ها می‌شود می‌تواند پمپاژ را متوقف کند. پس علت عدم مکش پمپ آب می‌تواند همین باشد.

جنس بی‌کیفیت؛ سومین علت نکشیدن آب توسط پمپ روبین

اما نکته مهم دیگری که شاید خیلی از شماها ندانید ولی ما که در بورس فروش این تجهیزات هستیم از آن باخبریم این است که روبین داریم تا روبین و هر روبینی روبین نیست!

دقیقا به دلیل اینکه روبین اصلی و فرعی داریم و تشخیص آن کار سختی است، روبین‌های درجه ۲ و ۳ راندمان کار بالایی نداشته و عمر مفید آن‌ها نیز کمتر است.

توجه داشته باشید که وقتی می‌گوییم درجه ۲ یا ۳، یا اگر می‌گوییم روبین اصلی و فرعی منظورمان این نیست که این برند را چندین شرکت تولید کرده و کیفیت قطعات آن‌ها یکی است، اما یکی از آن‌ها برند اصلی است و بقیه برند فرعی! نه اینگونه نیست.

منظور ما این است که روبین اصلی قطعات بسیار باکیفیتی دارد که روبین‌های درجه ۲ و۳ چنین کیفیتی ندارند، پس طبیعی است که عمر مفید و راندمان کاری پایین‌تری داشته باشند.

برای این مشکل چه باید کرد؟ خرید از فروشگاه‌های معتبر

شما مشکل را فهمیدید؛ اما حتما دنبال این هستید که راهکار چیست؟

۲ راهکار داریم:

  1. بلدِ کار باشید و بتوانید موتور پمپ آب روبین اصلی را از فرعی تشخیص دهید
  2. از فروشگاه‌های معتبری که با مشتریان خود صادقانه برخورد می‌کنند خرید کنید

درباره روش اول می‌توانید نکاتی را از اینجا بخوانید اما این نکات برای چند سال قبل بد نبود اما الان فیک‌سازان هم زرنگ شده و سعی می‌کنند همین موارد هم پوشش دهند.

اما راهکار دوم راهکار مطمئنی است چون ما که در زمینه فروش این محصولات فعالیت می‌کنیم خودمان واردکننده هستیم و موتور پمپی که وارد می‌کنیم را می‌شناسیم و محصولات فیک و فرعی را هم تشخیص می‌دهیم.

ضمن اینکه با مشتریان خود صادقانه برخورد می‌کنیم، ما در ابزارینو هم موتور پمپ آب روبین اصلی داریم و هم فرعی؛ قیمت موتور پمپ آب کشاورزی اصلی و فیک با هم اختلاف دارند و شما می‌توانید در فروشگاه ابزارینو تمامی قیمت‌ها را مشاهده کنید. اما اگر باز هم دلتان می‌خواهد با اطمینان بیشتری خرید کنید یک تماس به این شماره بگیرید تا همکاران ما در تیم فروش، به صورت کاملا رایگان به مشاوره دهند: ۰۲۱۳۳۹۰۳۳۸۰

 

*** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 399897
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا