ساخت و ساز بی‌رونق

آخرین گزارش مرکز آمار از پروانه‌های ساختمانی صادر شده از سوی شهرداری‌های کشور نشان می‌دهد که همچنان وضعیت ساخت و ساز با وجود همه سیاست‌های دولت در شرایط بحرانی به سر می‎‌برد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، طبق این داده‌ها، در تابستان امسال، هرچند تعداد واحدهای مسکونی و تعداد پروانه‌های احداث ساختمان شهر «تهران» نسبت به تابستان سال گذشته افزایش یافته اما در سایر مناطق شهری با کاهش همراه بوده است.

در تابستان امسال ۱۳ هزار و ۷۳۷ واحد مسکونی در پروانه‌های ساختمانی صادرشده از سوی شهرداری‌ «تهران» در نظر گرفته شده که نسبت به تابستان سال گذشته ۷.۲ درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد کل پروانه‌های احداث ساختمان در این فصل نیز رشد نقطه به نقطه ۱۹.۸ درصدی را تجربه کرده است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادر شده از سوی شهرداری «تهران» نیز در تابستان امسال ۲ هزار و ۴۸۹ هزار متر مربع بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۲ درصد افزایش یافته است.
با این وجود بر خلاف تهران ساخت‌وساز در تابستان سال جاری در «سایر شهرهای کشور» با کاهش مواجه شده است.

در تابستان امسال تعداد ۹۱ هزار و ۴۵۳ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده از سوی شهرداری‌های «سایر شهرهای کشور» پیش‌بینی شده که نسبت به تابستان سال قبل، ۶.۶ درصد کمتر شده است. همچنین، تعداد پروانه‌های احداث ساختمان نیز رشد نقطه‌ای منفی ۲۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد. طبق این پروانه‌های صادر شده، مجموع مساحت زیربنا در «سایر شهرهای کشور» به ۱۶ هزار و ۴۹۷ هزار متر مربع می‌رسد که حاکی از کاهش ۹.۵ درصدی نسبت به تابستان ۱۴۰۱ است.

به طور کلی تعداد واحدهای مسکونی که نیمه اول امسال برای ساخت‌شان،‌ مجوز توسط شهرداری‌های کشور صادر شد، در مقایسه با نیمه اول سال گذشته، تنها یک درصد افزایش داشته که بیانگر تداوم رکود ساختمانی با وجود تمام طرح‌ها و سیاست‌های دولت در ساخت مسکن است.

اخبار برگزیدهمسکنویدئو

شناسه : 400315
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا