سهمیه ماهانه شیر خشک دولتی چقدر است؟

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو،‌ تعداد شیرخشک‌های عرضه شده یارانه‌ای در هر ماه به ازای هر نوزاد 10 قوطی است و متقاضیان می‌توانند در هر ماه 10 قوطی مازاد را نیز به صورت آزاد و غیریارانه‌ای دریافت کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سیدسجاد اسماعیلی از فراهم شدن امکان استعلام سهمیه شیرخشک برای داروخانه‌ها در سامانه تی‌تک خبر داد. و گفت: تا زمانی که سامانه بیمه سلامت برای ثبت تعداد شیرخشک‌های فروش رفته توسط هر داروخانه راه‌اندازی شود. داروخانه ها بتوانند از طریق سامانه بیمه سلامت، یارانه شیرخشک مصرف‌کنندگان را ثبت و عرضه کنند. 

این امکان برای داروخانه‌ها فراهم شده که بتوانند تعداد شیرخشک‌هایی که برای نوزادان ثبت کرده. در سامانه تی‌تک (سامانه کنترل و رهگیری کالاهای سلامت محور سازمان غذا و دارو) استعلام کرده‌اند. بابت آن‌ها از سازمان بیمه سلامت طلب دارند را مشاهده و گزارش‌گیری کنند.

وی ادامه داد:‌ فراهم شدن امکان این استعلام، باعث می‌شود میزان طلب داروخانه‌ها از بیمه سلامت و همچنین تعداد شیرخشک‌های ارائه شده به نوزادان در هر داروخانه، شفاف و مشخص شود.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو،‌ تعداد شیرخشک‌های عرضه شده یارانه‌ای در هر ماه به ازای هر نوزاد ۱۰ قوطی است و متقاضیان می‌توانند در هر ماه ۱۰ قوطی مازاد را نیز به صورت آزاد و غیریارانه‌ای دریافت کنند.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 400443
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا