ستاره بدمینتون در فهرست ثروتمند ترین افراد جهان

پوسارلا پی وی سیندویک بار دیگر جزو فهرست پردرآمدترین زنان ورزشکار جهان توسط فوربس قرار گرفت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از اقتصاد ایران شماره ۱۱ جهان هند، علیرغم داشتن یک سال نا موفق و پایین بودن از حد استانداردهای خود، همچنان پولساز ترین ورزشکار زن در بدمینتون جهان بود. پوسارلا با درآمد ۷.۱ میلیون دلاری، در کنار سیمون بایلز، اسطوره ژیمناستیک، در رتبه شانزدهم قرار دارد.

فهرست فوربس صدر جدولش را به ایگا سویاتک ستاره لهستانی تنیس اختصاص داده است که در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۳.۹ میلیون دلار درآمد کسب کرد. جدا از تنیس که با ۱۱ ورزشکار در بین ۲۰ ورزشکار برتر قرار دارد، گلف و فوتبال هر کدام دو ورزشکار دارند و بدمینتون، بسکتبال، ژیمناستیک و سبک آزاد. غواصی یک نماینده انحصاری دارد.

ستاره هندی طبق رتبه بندی فوربس، اغلب در میان زنان پردرآمد در ورزش بوده است. در سال ۲۰۱۸ او با ۸.۵ میلیون دلار به ۱۰ نفر برتر راه یافت و در مجموع در رتبه هفتم قرار گرفت.

سال گذشته پوسارلا ۷.۱ میلیون دلار درآمد داشت و دوازدهمین نفر لیست را نائومی اوزاکا، ستاره تنیس ژاپنی بر عهده داشت.

پوسارلا سال پرچالشی را پشت سر گذاشت و فصل او با سه حذف دردناک از دور اول در تور جهانی HSBC BWF آغاز شد. او در ماه مارس از ۱۰ رتبه برتر خارج شد و تا جولای به رتبه ۱۷ جهان سقوط کرد که پایین ترین رتبه او در یک دهه اخیر بود. اولین نتیجه قابل توجه او در این فصل، نایب قهرمانی در مسابقات مسترز مادرید اسپانیا بود، جایی که او میا بلیچفلد و جیا مین را شکست داد و سپس در فینال به ماریسکا خورد و حذف شد.

پس از یک دوره طولانی شدید کم کردن وزن که او آن را به مصدومیت نسبت داد، سرانجام پوسارلا در مسابقات اوپن شمال و صعود به نیمه نهایی آن را شرایط را تغییر داد، شاهکاری که هفته پس از آن در مسابقات اوپن ویکتور دانمارک تکرار کرد. این پیروزی ها و درخشش ها رتبه او را بالا برده است و او در حال حاضر در آستانه بازگشت به ۱۰ بازی برتر است.

 

ورزشی
شناسه : 400479
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا