نه استیضاح، نه استعفا؛

تقابل با افکار عمومی

چه فاجعه‌ای رخ دهد تا یک مقام دولتی از سمتش استعفا کند؟ پاسخ این پرسش البته چندان هم پیچیده و دشوار نیست ؛می‌توان گفت «تقریبا هیچ» فاجعه‌ای آنقدر بزرگ نیست که بتواند منجر به استعفای یک وزیر یا یک مقام مسوول از منصبش شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نمونه بارز آن، اظهارات اخیر وزیر کشور است. احمد وحیدی این روزها در مرکز حاشیه سازی است.اظهارات او پس از آنکه بازتاب منفی در جامعه می گذارد، توسط خودش تکذیب می شود و جالب آنکه به جای تصحیح مواضعش، رسانه ها را متهم به برداشت ناصحیح از اظهاراتش می کند.

افکارعمومی این روزها به شدت از مواضع و عملکرد وزیر کشور، مایوس است. از کتمان موضوع حجاب بان ها گرفته تا ردصلاحیت گسترده اخیر کاندیداهای غیراصولگرای انتخابات مجلس توسط هیات‌های نظارت ، همگی از احمد وحیدی، وزیری پرحاشیه ساخته است.

اظهاراتِ عجیب این مقام ارشد دولتی درباره عامل و علت اصلی «عدم احراز صلاحیت حدود ۳۰ درصد داوطلبان این انتخابات نه تنها باعث عذرخواهی از افکار عمومی نشد، بلکه حتی حمله تروریستی اخیر در مراسم چهارمین سالگرد شهید سردار سلیمانی و آنچه بسیاری از ناظران و کارشناسان درباره کوتاهی در برقراری امنیت این مراسم عنوان کردند نیز باعث نشد که وزیر کشور از مردم عذرخواهی کند، این وسط استعفا هم پیشکش، زیرا تجربه نشان داده که مقامات دولتی تا برکنار نشوند، استعفا نمی دهند!

انتقادها از عملکرد وزیر کشور صدای نمایندگان را هم درآورده است. شهریار حیدری از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد نسبت به عملکرد وزارت کشور درخصوص تامین امنیت داخلی کشور، مشخصا به حمله تروریستی اخیر در کرمان و هک اپلیکیشن اسنپ‌فود می‌گوید: «هنگامی که حادثه‌ای پیش می‌آید، باید یک دستگاهی مسوولیت آن را بپذیرد و پاسخگو باشد، اما این رویه را نداریم و همه به‌گونه‌ای موضوع را به همدیگر پاس می‌دهند و هریک، دیگری را به کوتاهی و قصور متهم می‌کنند.»

اخبار برگزیدهسیاسیویدئو
شناسه : 400557
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا