خداحافظی طولانی یحیی

به گزارش جهان صنعت نیوز، سرمربی مستعفی پرسپولیس، هرگز آنگونه که شایسته‌اش بود مورد تمجید قرار نگرفت. «او تیمی را تحویل گرفته که به شخصیت قهرمانی دست یافته بود و خواه‌ناخواه، قهرمان می‌شد!» این کلیدواژگان منتقدان سرمربی موفق پرسپولیس پس از هر قهرمانی بود که برای کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای یحیی به کار می‌رفت.

 اگر برانکو تیمی آشفته را تحویل گرفت که برای قهرمان کردن آن در نخستین فصل، هیچ فشاری متحمل نمی‌شد، یحیی در دومین مقطع در قامت سرمربی تیمی به نیمکت سرخ بازگشت که حتی یک شکست را هم برنمی‌تابید و تساوی‌هایش ناکامی محسوب می‌شد!

گل‌محمدی در شرایطی پرسپولیس را ترک می‌کند که میراث بزرگی از خود به جا گذاشته است؛ کسب سه قهرمانی و یک عنوان دومی، کسب یک سه‌گانه، حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و … یحیی را می‌توان به عنوان یکی از برجسته‌ترین سرمربیان فوتبال ایران و شاید بهترین آنها در حال حاضر قلمداد کرد. البته او رقبایی روی نیمکت‌های بزرگ و کوچک لیگ فوتبال ایران دارد، اما در شرایط فعلی و در یک رنکینگ احتمالی بالاتر از سایرین قرار می‌گیرد.

با اتمام قرارداد گل‌محمدی با پرسپولیس و فسخ قطعی او و عبور از شایعات به نظر می‌رسد حالا باشگاه پرسپولیس می‌تواند یک خداحافظی آبرومند با این سرمربی داشته باشد. زیرا پیدا کردن یک چهره مناسب برای تیمی با قدمت و حساسیت هواداران پرسپولیس به سادگی رخ نخواهد داد و آنهایی که دوری ۱۰ ساله قرمزها از جام با وجود استخدام مربیان بزرگ و گرانقیمت از سراسر دنیا را به خاطر می‌آورند، به ارزش کار برانکو و یحیی بیش از گذشته پی می‌برند.

اخبار برگزیدهورزشیویدئو
شناسه : 401002
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا