مدیرعامل شرکت همراهان همراه عصر:

اولین تولید کننده نرم افزار پیامک با خدمات افزوده در جهان هستیم

پیامک، این روزها به یک ابزار ارتباطی بسیار معمول در مراودات انسان ها تبدیل شده است. همین پیامک، با تلاش های متخصصان و دانشمندان به ابزارها و خدمات افزوده ای مجهز شده که آن را زیباتر و هم کاربرد های تکمیلی به آن اضافه می کند.

در این باره با مهندس علیرضا احمدیان زارچی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت همراهان همراه عصر که اولین شرکت تولید کننده نرم افزارهای پیامک دارای کاربردها و خدمات افزوده است، گفتگو کرده ایم. وی در اولین بخش از این مصاحبه ها خلاصه ای از سوابق و فعالیت های خود و شرکت های متبوعش در حوزه تولید نرم افزارهای پیامکی را تشریح می کند.

آنگونه که احمدیان زارچی بیان کرد: در سال ۱۳۸۱ هلدینگ چهار نسل امواج که شرکت مادر برای همراهان همراه عصر محسوب می‌شود، سیستم های SMS  را وارد کشور کرد، که این پیامک ها مدت ها با سرشماره ۱۰۰۰ و ۴۰۰۰ فعالیت می کرد و تحت شرکت های فرزند خودش حدود ده سال در سطح کشور خدمات ارائه کرده است. شرکت چهار نسل و شرکت های زیر مجموعه اش از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۸۹ بخش اعظمی از بازار SMS  را با سرشماره های ۱۰۰۰ و ۴۰۰۰ از طریق همکاری با شرکت های مخابرات ایران، همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا در حال ارائه خدمات رسانی هستند. 

وی ادامه داد: شرکت همراهان همراه عصر به طور تخصصی برای نرم افزار پیامک آماده خدمت به هموطنان شده است. این شرکت نرم افزاری را تولید کرده که می تواند جایگزین نرم افزار پیامکی باشد که هم اکنون در موبایل ها به طور روزمره استفاده می شود. مردم وقتی گوشی موبایل می خرند می توانند با آن گوشی تماس بگیرند یا با آن پیامک بدهند. در گوشی ها به طور پیش فرض نرم افزاری تعبیه شده که امکان ارسال و دریافت پیامک SMS را فراهم کرده است. آن نرم افزار که به طور پیش فرض تعبیه شده نرم افزار ارسال پیامک است و بسته به سازنده گوشی چه شرکتی باشد، نام آن نرم افزار هم تفاوت می کند.

مدیرعامل شرکت همراهان همراه گفت: کاری که ما در شرکت همراهان انجام داده ایم این است که نرم افزار موبایل برای ارسال پیامک را برای نسل جدیدی از ارسال پیامک ساختیم. ما قبلا این مسیر را رفته ایم و اولین شرکتی در جهان هستیم که حدود بیست سال پیش این نرم افرار را ایجاد کردیم. آن موقع مستقل از شرکت های موبایل و نیز شرکت های مستقل هیچ شرکتی نبود که اپلیکیشن نرم افزار بنویسد و در بازار منتشر نماید تا مردم استفاده کنند. یعنی بیست سال پیش مردم گوشی موبایل را می خریدند و امکان ارسال پیامک داشتند، آن هم فقط با نرم افزاری که شرکت سازنده گوشی در آن تعبیه کرده بود.

وی در خصوص این موضوع که چرا افراد باید برای ارسال پیامک از برنامه دیگری استفاده کنند،‌ گفت:  چند نیاز عمده درباره آن سیستم ارسال پیامک در ایران وجود داشت. یکی این که زبان نرم افزارهای پیامکی در گوشی هایی که در ایران وجود داشت عربی بود و کاربر مجبور بود میان خط عربی و زبان فارسی تشابه ایجاد کند. نیازهای دیگر هم احساس می شد که درباره آن اقدام کردیم. مثلا قیمت پیامک آن وقت گران بود و هر پیامک فارسی ۱۴ تومان بود که جملات کوتاه آن هم به دو یا سه پیامک بالغ می شد و مجموع هزینه ی آن به ۳۰ تا ۴۰ تومان بالغ می شد که به قیمت آن روز، پول دو تا سه نان بود. ما در این مورد وارد شدیم و نرم افزار تولید کردیم که متن پیامک ها را فشرده سازی و سپس ارسال می کرد که در این صورت چند پیامک به صورت یک پیامک ارسال می شد و فرستنده فقط هزینه یک پیامک را پرداخت می کرد که در آن زمان از ما خواسته شد که روند تولید را متوفق کنیم.

احمدیان زارچی درباره ویژگی‎های برنامه جدید نیز گفت: ویژگی های این اپلیکیشن که اسمش اس ام اس آنلاینز است و ما همان نام قدیمی را مورد استفاده قرار دادیم، تمام ویژگی هایی که برنامه های پیامکی دارند را داراست به علاوه ویژگی های بیشتر. از ویژگی های این برنامه نسبت به رقبا، ارسال پیامک به صورت رنگی است. این برنامه قابلیت دارد که وارد برنامه اس ام اس آنلاینز بشوید و گزینه ارسال پیام حرفه ای را می زنید، دکمه ارسال پیام رنگی را می زنید و این امکان فراهم می شود که از طیف رنگ های مختلف که بالغ بر بیش از هزار رنگ می شود برای نوشتن متن استفاده کرد. اندازه آن هم از کوچک تا خیلی بزرگ وجود دارد. فونت را هم می توان تغییر داد که گزینه ی تغییر فونت در نسخه های بعدی عرضه می شود. درنسخه بیست سال پیش ما خط نستعلیق را در فونت های ارسال پیامک قرار داده بودیم. هم  چنین ممکن است شما بخواهید روی یک کلمه از متن رنگ خاصی را برای تاکید استفاده کنید که این امر در برنامه ما قابل اجرا و استفاده است.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی هایی که تا به حال کسی در سطح دنیا آن را ارائه نکرده است، امکان پاسخ به یک پیام خاص را تمهید کرده ایم که به ریپلای مشهور است. این امکان روی پیامک فراهم شده که روی هیچ نرم افزار پیامک تاکنون تعبیه نشده است. این امکان روی پیام رسان ها مانند واتس اپ و تلگرام وجود دارد و آی مسیج که به اپل تعلق دارد، اگر دریافت کننده پیام هم آی مسیج داشته باشد، این امکان را دارد. این صورت شبیه تلگرام می شود، ولی ما به نحوی این امکان را به نحوی فراهم کرده ایم که شخصی که برنامه ما را داردف بتواند به شخصی که این برنامه را ندارد، پبامک بزند و یکی از متن دریافت کننده را انتخاب نماید و به آن پاسخ دهد. مثلا می توان پیامکی که شش ماه پیش ارسال شده را انتخاب کرد و به آن پاسخ داد. این امکان بسیار جذابی است و هر یک از این امکانات باعث می شود تا کاربر بخواهد از آن استفاده کند و دست بالاتری در پیامک دادن داشته باشد. این امکان برا ارسال پیامک برای همه زبان ها فراهم شده است. ما در بازارهای بین المللی هم ورود کرده ایم و تلاش می کنیم تا موفقیتی مناسب را نصیب شرکت و کشورمان بکنیم.

مهندس احمدیان زارچی ادامه داد: ویژگی سوم این نرم افزار به ویژگی های زیبایی شناسی و بصری مربوط است. این امکان را پدید آورده ایم که کاربر بتواند پس زمینه صفحه پیامک خود با آن مخاطب را انتخاب و شخصی سازی کامل بکند. به نحوی که مثلا عکس مخاطب را روی صفحه پیامک میان خود با مخاطب بگذارد. این امکان تا به حال نه در پیامک وجود داشته نه حتی در پیام رسان ها سابقه داشته است. در پیام رسان ها تم Theme وجود داشته که با عکس شخص تفاوت دارد. تم رنگ تمام صفحه ها را تغییر می دهد در صورتی که این امر در برنامه ما کاملا شخصی وجود دارد. امکان دیگر قرار دادن ویدئو در پس زمینه پیامک است که قطعا این امکان تاکنون در هیچ یک از برنامه های پیامکی ایجاد نشده است. اسن مقوله بسیار جذابی است و همان طور که عکس را از حافظه داخلی گوشی انتخاب می کنید، از داخل گالری گوشی یک موسیقی زیبا یا نماهنگ انتخاب می کنید و در پس زمینه پیامک قرار می دهید. یعنی وقتی پیامک آن شخص را باز می کنید ویدئوی انتخاب شده یا موسیقی، نماهنگ و … که انتخاب کرده اید را مشاهد می کنید. در واقع از نظر فضای سمعی یا بصری، فضای بهتری را پدید آورده اید که حس بهتری را به کاربر منتقل می کند. این پس زمینه همیشه قابل تغییر، ویرایش و حذف است.

به گفته مهندس احمدیان زارچی امکان پنهان سازی متن پیامک در گاوصندوق خود برنامه، امکان استفاده از موسیقی های طولانی برای پیامک برخی مخاطبان، قرار دادن پوشه بانکی و پوشه خدمات عمومی درون یک پوشه، امکان کپی کردن رمز یک بار مصرف از داخل پیامک از دیگر امکان هایی که در این نرم افزار تعبیه شده است.

دانش و فناوری

شناسه : 401297
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا