سایه جنگ بر سر بورس

خروج سریالی پول از صندوق های با درآمد ثابت، سایه ترس را بر بورس گسترده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، خروج پول از صندوق های با درآمد ثابت، ابتدا در واکنش به بودجه سال آینده و پیشنهاد دریافت مالیات از سود صندوق ها کلید خورد و به تدریج تحت تاثیر اخبار سیاسی، خروج پول را مستمر کرد. از روز جمعه که خبرهای رسیده از تشدید درگیری ها از سوی آمریکا و انگلیس علیه حوثی های یمن حکایت دارد، بورس تهران هم به نوعی غلاف کرده است.به خصوص که قیمت دلار هم در کانال افزایشی افتاده و معامله گران نگران هستند که خروج پول از صندوق ها ادامه دار باشد.به خصوص آنکه نشانه ها بیانگر آن است که خروج پول به جای بازار سهام به سوی بازار دلار روانه شده است.

همواره در بازار سهام، افراد ریسک‌گریزی وجود دارند که در صورت بروز ریسک‌های سیستماتیک هرچند اندک، دست به فروش دارایی خود می‌‌زنند و ترجیح می‌دهند به سوی دارایی‌های امن‌تر نظیر طلا بروند. از این رو گسترش تنش‌ها ممکن است خبر مثبتی برای بورس تهران ارزیابی نشود.

اگرچه کارشناسان معتقدند ریسک‌های ناشی از جنگ میان حوثی‌های یمن و ائتلاف آمریکا و بریتانیا، درست مانند جنگ غزه، کمرنگ خواهد شد و خطری بازار سهام را تهدید نمی‌کند. با وجود این، در صورت افزایش و تداوم تنش‌های نظامی در منطقه به نظر می‌رسد فروشندگان، قدرت بیشتری در بازار سهام خواهند داشت.

بورسویدئو
شناسه : 401627
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا