تعرفه واردات خودروهای برقی اعلام شد

با پیگیری های وزارت صمت بالاخره تعرفه واردات خودروهای برقی اعلام شد. از این پس خودروهای برقی با این تعرفه ها به بازار می آیند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، برای واردات خودروهای برقی دیگر سقف ارزی وجود ندارد و واردکنندگان می توانند گزینه های لوکس و گران قیمت خودروهای برقی را به ایران بیاورند. در حال حاضر تعرفه واردات خودروهای برقی کمتر از ۲۰ هزار یورو ۱ درصد است. تعرفه واردات خودروهای برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو ۱۱ درصد است و خودروهای برقی فراتر از ۳۰ هزار یورو با تعرفه ۲۶ درصد به ایران می آیند.

محدودیت واردات خودروهای آمریکایی در حوزه محصولات برقی هم وجود دارد. اما از این پس واردکنندگان می توانند خودروهای لوکس و برقی نشان های اروپایی، ژاپنی و… را به بازار ایران بیاورند. با اعلام این خبر می توان توقع داشت که در آینده نزدیک نسل جدید ب ام و سری ۷، محصولات لوکس مرسدس بنز، آئودی، فولکس واگن، تویوتا و… در نسخه های تمام برقی به بازار ایران بیایند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های واردکننده و خودروساز محصولات برقی را به ایران آورده اند. با این تعرفه ها باید منتظر باشیم تا واردات خودروهای برقی با سرعت بیشتری انجام شود و پای خودروهای لوکس و خاص هم به بازار ایران در نمونه های الکتریکی باز شود. احتمال آن بسیار است که خودروهایی مانند ب ام و i7، مرسدس بنز EQS و محصولات این چنینی در دوره جدید واردات خودرو پا به جاده ای ایران بگذارند.

آخرین خودرو

اقتصاد کلان
شناسه : 401672
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا