مجوز تولید این خودرو رو به اتمام است
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استانداردهای ۸۵ گانه است تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.
به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی اسلام پناه اظهار کرد: قانون مربوط به استانداردهای اجباری در صنعت خودرو اجرا میشود. تولید کنندگان نیز باید خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند تا ضمن رعایت حق مصرف کننده، ظلمی از جانب تولید کننده به مصرف کننده وارد نشود.
وی افزود: تولید کنندگان در حوزه صنعت خودرو باید بن سازههای تولیدات خود را منطبق بر استانداردهای ملی کشور قرار دهند و بر اساس مجوزهای لازم از جمله رعایت استانداردهای ۸۵ گانه اقدام به پیش فروش خودروهای خود کنند.
اسلام پناه در پاسخ به سوالی درباره خودروهای پیش فروش شده پس از مهلت اخذ استانداردهای اجباری از جمله پژو پارس، گفت: سازمان استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروشها پس از مهلت قانون توقف تولید ندارد.
وی در گفتوگوی تصویری با صدا و سیما با بیان اینکه یکی از مواردی که به تولید ارزش میدهد رضایت مصرف کننده از کیفیت کالاست. تصریح کرد: بنابراین تولید کنندگان خودرو نیز با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست به جای منتقل کردن نقص و ایرادها به دیگران موظف و مکلف به رعایت مقررات فنی و قوانین مصوب کشور هستند. اعتماد عمومی را در این حوزه مضاعف کنند و مردم بتوانند آنچه را که برای خرید روی آن برنامهریزی کرده اند به دست آورند. سازمان ملی استاندارد نیز به عنوان وکیل مردم در جهت برابر قانون عمل میکند.
منبع: ایسنا
خودرولینک کوتاه :
رشته های دیگه علوم پزشکی فله ای میگیرن بعد برا پزشکی متوقف میشه ….. مثلا رشته بهداشت محیط در مقطع ارشد دارن فله ای دانشجو میگیرن و کسی نیس جذب دانشجو را در این رشته ها متوقف کنه
جای تأسف است که موسسه استاندارد به جای تعریف وتست قطعات وآلیاژ قطعات برند تعریف می کند و بدینوسیله بازاری سازی می کند وکمک به گرانی می کند همه میداند اطاق سمند یک اطاق مردود شده بود نارضایتی مشتریان به خاطر سنگینی آن نداشتن ارگونومی خوب در طراحی طوریکه ستون جلوی خودرو جلوی دید راننده میگیرد و وزن بالای آن مصرف سوخت را زیاد می کند مشتری کمتری نسبت به خانواده پژو دارد، پژو ۴۰۵ و پرشیا با طراحی خوبی که داشت اگر با همان کیفیت سال ۸۷ ساخته شود وبهنه سازی شود مشتری پول خوبی برای آن پرداخت می کند واین مصرف کننده هست که باید انتخاب کند کدام برند مورد نیازش هست میتواند به آن اعتماد کند و از آن لذت ببرد نه موسسه استاندارد، وظیفه موسسه استاندارد تعریف تست قطعات هست نه برند و گران سازی و تصمیم برای مردم وصنعت خودرو،،