وزیر اقتصاد پاسخ داد؛

سامانه یکپارچه خودرو تعطیل می‌شود؟

آزادسازی قیمت خودرو و تعطیلی سامانه یکپارچه خودرو دو شایعه‌ای است که این روزها در بازار خودرو زیاد به گوش می‌رسد که واکنش سخنگوی اقتصادی دولت را به همراه داشت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، طی چند هفته گذشته گمانه‌زنی در خصوص آزادسازی قیمت خودرو به اوج رسیده است. موضوعی که در صورت تحقق عملاً فروش خودرو در سامانه یکپارچه بی معنا می‌شود.

در چند هفته گذشته قیمت‌گذاری خودرو تغییر کرد و شورای رقابت، عملاً از فرآیند قیمت گذاری خارج شد و این موضوع به سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده واگذار شد. سازمانی که زیر مجموعه وزارت صمت محسوب می‌شود و با توجه به اینکه این وزارتخانه معتقد به آزادسازی قیمت خودرو است، عملا این شائبه پیش آمد که قیمت خودرو در آستانه آزادسازی است.

در این میان بحث مجوز فروش ۱۲۰ هزار خودرو به قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار این فرضیه را تقویت کرد. در این شرایط گمانه‌زنی در خصوص آینده سامانه یکپارچه خودرو داغ شده است؛ چرا که عملا با فروش خودرو به قیمت بازار، سامانه یکپارچه خودرو بی معنا خواهد بود.

در این شرایط احسان خاندوزی،‌ وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست امروز نسبت به پایان کار سامانه یکپارچه خودرو واکنش نشان داد.

سامانه یکپارچه تعطیل می‌شود؟

وی در پاسخ به سوالی درخصوص عرضه خودرو در سامانه‌یکپارچه، عنوان کرد: هیچ تغییری درخصوص استفاده از سامانه یکپارچه در دولت صورت نگرفته و تا زمانی که استفاده از خودرو به‌عنوان کالای سرمایه‌ای برای برخی اقشار مطرح است و تفاضای مازاد بر نیاز القا می‌شود که می‌تواند منجر به افزایش قیمت شود، دولت اصرار دارد تا از سامانه‌یکپارچه استفاده کند و برنامه‌ای برای انحلال این سامانه در دست نیست.

سخنگوی اقتصادی دولت اضافه کرد: خودروسازان در سال گذشته و اوایل امسال در چند مرحله، محصولات خود را در سامانه‌یکپارچه عرضه کردند و حدود ۲ میلیون نفر ثبت‌نام داشتند و حتما پاسخ به این میزان تقاضا هر ماه متناسب با میزان تولید است. بنایی برای عدم استفاده از سامانه‌یکپارچه مد نظر نیست.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 402236
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا