خبر خوش برای سهامداران نفت و گاز پارسیان

اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان درمجمع عمومی عادی سالیانه گروه نفت و گاز پارسیان اعلام کرد که براساس حسابرسی انجام شده تا پایان سال 1401، دولت 30 همت به این شرکت بدهکار است و قرار شده که این رقم از طریق تهاتر با خوراک پتروشیمی و سهام های ارزنده تهاتر شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، از ۳۷ هزار میلیارد تومانی که دولت بابت پول اوره حمایتی به پتروشیمی ها بدهکار است، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین سهم را در این بدهی ها دارد. آنطور که مدیران این شرکت می گویند، میزان بدهی دولت به این هلدینگ بزرگ پتروشیمی به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان درمجمع عمومی عادی سالیانه گروه نفت و گاز پارسیان اعلام کرد که براساس حسابرسی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱، دولت ۳۰ همت به این شرکت بدهکار است و قرار شده که این رقم از طریق تهاتر با خوراک پتروشیمی و سهام های ارزنده تهاتر شود. خبری که سهامداران این شرکت را آسوده خاطرخواهد کرد.زیرا بدهی دولت به پتروشیمی ها بابت فروش اوره در سالهای اخیر به ارقام بزرگی تبدیل شده است.

اوره حمایتی عنوانی برای نرخ گذاری اوره با قیمت های دستوری و یارانه ای بکار می رود.بنا به گفته تولیدکنندگان پتروشیمی قیمت تمام شده هر کیلو اوره با توجه به افزایش قیمت گاز، حدود ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان برای تولیدکننده تمام می شود، حال آنکه بخشی از تولید اوره پتروشیمی ها باید با قیمت دستوری هر کیلو ۷۹۶  تومان به دولت برای واگذاری به کشاورزان فروخته شود.

دولت اما پنج سال است که پول همین اوره یارانه ای را هم پرداخت نکرده است ؛ این مطالبات روی هم انباشته شده پتروشیمی ها حالا به آستانه ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده و ادامه این وضعیت باعث نگرانی سهامداران شده است.

احمد مهدوی ابهری رییس انجمن کارفرمایی پتروشیمی یک ماه قبل از پیشنهاد تهاتر بدهی دولت با خوراک پتروشیمی ها خبر داد، پیشنهادی که برمبنای اظهارات آقای قنبری مدیرعامل نفت و گاز پارسیان، مورد قبول دولت قرار گرفته است.

خبر امیدوارکننده دیگری که مدیرعامل گروه نفت و گازپارسیان برای سهامداران تعیین تکلیف پروژه های روی زمین مانده این شرکت بود. بنا به گفته آقای قنبری،زمین شرکت ستاره پارسیان و سهام پروژه همت، تعیین تکلیف شده اند و قرار است پیش راه اندازی فاز ۲ پتروشیمی کرمانشاه هم تا پایان ۱۴۰۳ به سرانجام برسد.پروژه تبریز هم تامین مالی شده که مجموعه این فعالیت ها می تواند چشم انداز روشنی پیش روی این هلدینگ پتروشیمی در سوددهی بیشتر قرار دهد.

اخبار برگزیدهنفت و پتروشیمیویدئو
شناسه : 403042
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا