خداحافظی همیشگی با پژو پارس
رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص نامه نگاری ایران خودرو با سازمان استاندارد در تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با نامه نگاری تغییر نمیکند این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.
به گزارش جهان صنعت نیوز، هفته گذشته بود که اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد. “ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استاندارد های ۸۵ گانه است. تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد”.
به اعتقاد اسلام پناه، سازمان ملی استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروشها پس از مهلت قانون توقف تولید ندارد. لذا آنچه که قانون برای ما وضع کرده است ما به آن عمل خواهیم کرد. از آنجایی مصرف کننده باید رضایت کافی و وافی از کالا را داشته باشد. تولیدکنندگان نیز ملزم به رعایت قانون هستند.
مهدی اسلام پناه در توضیح این خبر گفته است. از سال ۱۴۰۱ ما در قالب اعلامهای رسمی به ایران خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمیتواند. استانداردهای ۸۵ گانه را لحاظ کند و باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد. اما متاسفانه به جای بررسی این موضوع فروش این خودرو در سامانه یکپارچه در دستور کار وزارت صنعت و خودروساز قرار گرفت. آنها خودرویی که میدانستند نمیتوانند استانداردهای آن را رعایت کنند را فروختند.
وی افزود: جالب اینجاست ۴ ماه گذشته نیز ایران خودرو در قالب نامه ای به ما اعلام کرد. ما نمیخواهیم پژو پارس تولید کنیم ما به آنها گفتیم در این فرصت باقیمانده تا اسفندماه با قدرت تولید کرده و به تعهدات خود نسبت به خریداران عمل کنید اما جالب اینجاست تعهدات معوق این شرکت امروز به گردن سازمان ملی استاندارد انداخته میشود درحالیکه ما قبلا گفته بودیم و این شرکت بدون توجه به نامه نگاریها فعالیت خود را در تولید این خودرو ادامه داد.
این خودرو نمیتواند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند
اسلام پناه اضافه کرد: ۹ ماه گذشته نیز به ایران خودرو گفتیم این خودرو نمیتواند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند اما به نظر میرسد آنها زیان مالی تولید این خودرو را متوجه سازمان استاندارد میدانند و در پاسخ به اعتراض مردم در عدم تحویل خودروها و یا کاهش تولید آن به گردن سازمان استاندارد میاندازند درحالی که ما فقط بر اساس قانون عمل کرده و ایمنی و استانداردهای خودروها را به صورت جدی پیگیری میکنیم.
وی در خصوص نامه نگاری ایران خودرو با سازمان استاندارد در تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با نامه نگاری تغییر نمیکند این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.
بنابر اعلام ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار نفر از این شرکت خودروسازی پژو پارس خریدند و با توجه به اینکه استاندارد شرایط مجوز تولید این خودرو را از ۱۴۰۱ به این شرکت اعلام کرده بود، مشخص نیست ایران خودرو بر اساس کدام استدلال محصولی که فاقد استاندارد است را به مردم فروخته است. در حال حاضر این شرکت خودروساز باید به ۱۰۰ هزار خریدار پژو پارس پاسخ دهد که چگونه میخواهد خودروهای آنها را تحویل دهد.
منبع: تسنیم
خودرولینک کوتاه :
لطفاً ورقه های بدنه اش زومحکم تر بسازید
لطفا، خواهشا، زودتر، این گاریها رو از خط تولید خارج کنید یکم از خارجیهای کافر یاد بگیرید چطور برای جان انسانها ارزش قائل هستند به شما میشه گفت انسان یا قاتل جادها
ببند دهنتو مرتیکه مزدور
به قول شمالی ها … حالا این سفر رو هم بزار تولید کنن ما که تابستان ۱۴۰۳ هستیم هم بگیریم . به بعد ش ِولِلِش .
موسسه استاندارد به جای استاندارد سازی قطعات برند استاندارد می کند.. وهزینه روی دست مردم می گذارد.. وخودروهای خانواده سمند که مورد تایید سازمان استاندارد هست، مردودی طراحی خارجی هست از نظر ارگونومی ستون خودرو دید راننده را محدود می کند. گوزن بالای آن مصرف سوخت وسایش لاستیک را بهمراه دارد حال چه مزیتی به پارس دارد نمی دانم. ولی آنچه هست مشتری زیاد پارس نسبت به سمند هست، واین مردم هستند که میبایست برند مورد علاقه خود را انتخاب کنند نه سازمان استاندارد… و دلسوزی استاندارد به یک سیاه بازی بیشتر شبیه هست تا دلسوزی برای مردم…