جزئیات واردات خودرو به مناطق آزاد اعلام شد

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، جزئیات واردات خودرو به مناطق آزاد اعلام کرد. به گفته او دولت مجوز ورود خودورهای جدید را با سقف 20 هزار دلار صادر کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد اعلام کرد. موضوع خودرو در مناطق آزاد به دو بخش واردات خودرو‌های پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی و واردات خودرو‌های نو به مناطق آزاد تقسیم‌بندی می‌شود.

او افزود: هیئت وزیران مصوبه مربوط به هر دو بخش را تصویب و ابلاغ کرده است. اکنون امکان واردات خودرو‌های پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی فراهم شده است و می‌توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.

عبدالملکی با بیان این‌که بحث دوم مربوط به واردات خودرو‌های نو به مناطق آزاد است. ادامه داد: مصوبه این موضوع حدود ۲ هفته قبل توسط هیئت وزیران ابلاغ شد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد اعلام کرد که براساس مصوبه هیات وزیران، خودرو‌های برقی و هیبریدی تا سقف ۴۰ هزار دلار می‌توانند. به مناطق آزاد وارد شوند و خودرو‌های احتراقی به‌ازای هر یک خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می‌شود. اجازه واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف ۲۰ هزار دلار وجود دارد.

عبدالملکی افزود:‌ کارهای حقوقی واردات خودرو کامل شده است. شرکت‌های واجد صلاحیت می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند.

منبع: اکوایران

خودرو
شناسه : 403461
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا