قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح شش هفته‌ای رسید/ دلیل سقوط بیت کوین چیست؟

قیمت بیت کوین برای اولین بار از ۳ دسامبر ۲۰۲۳ به زیر ۴۰ هزار دلار رسیده است. این کاهش قیمت به ادامه یافتن فرایند فروش بیت‌کوین‌های صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) در صرافی کوین‌بیس نسبت داده می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت با کاهشی ۴.۳ درصدی از ۴۱۵۵۳ دلار به ۳۹۴۵۰ دلار رسید. این رقم پایین‌ترین سطح در شش هفته گذشته محسوب می‌شود. شایان ذکر است، قیمت بیت کوین در یک ماه گذشته بیش از ۹.۳ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش‌ها، گری‌اسکیل در ۲۲ ژانویه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بیت کوین دیگر را به صرافی کوین‌بیس منتقل کرد. مجموع ارزش بیت‌کوین‌های منتقل شده توسط این شرکت را به بیش از ۲ میلیارد دلار رساند.

در همین حال، مدیران صرافی FTX هم کل ۲۲ میلیون سهم GBTC خود را به ارزش حدود ۱ میلیارد دلار به فروش رسانده‌اند. این فروش گسترده که از طریق داده‌های محرمانه و منابع ناشناس فاش شده، بخشی از روند ورشکستگی FTX است. این صرافی قصد دارد با فروش دارایی‌ها، بدهی خود به مشتریان و بستانکاران را تسویه کند.

آخرین باری که بیت کوین زیر ۴۰ هزار دلار معامله شد، تقریباً یک ماه و نیم پیش در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۲۳ بود که به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۳۹۲۹۳ دلار رسید. قیمت این ارز دیجیتال در ادامه، در تاریخ ۱۱ ژانویه تا بالاترین سطح ۲۰ ماهه یعنی سطح ۴۹ هزار دلار افزایش یافت.

یکی از تحلیلگران حوزه ارز دیجیتال با نام کاربری ست (Seth) در پلتفرم X، عنوان کرد که امیدوار است گاوها از قیمت حمایت کنند و بار دیگر آن را به بالای سطح ۴۰ هزار دلار برسانند.

در همین حال، داده‌های کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهند که ۵۶ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ بیت کوین لیکویید شده‌اند. این رقم در زمان نگارش این خبر، همچنان در حال افزایش است.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین اندکی بهبود یافته و به ۴۰۲۴۵ دلار رسیده است.

رمزارز نیوز

ارز دیجیتال
شناسه : 403879
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا