سوزاندن ۳ هزار میلیارد تومان پول

به گزارش جهان صنعت نیوز، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه برای رقابت با اپلیکیشن هایی مثل واتس اپ و تلگرام؛ هزینه ای که نتیجه هم نداده است. به جز اجبار برخی دستگاههای دولتی برای ارئه خدمات آنهم صرفا بر روی پیام رسان های داخلی، تقریبا هیچ کس داوطلبانه ایتا و بله یا روبیکا را روی گوشی خود نصب نکرده است.

یکسال بعد از اجبار و اصرار برای مهاجرت مردم به پیام رسانی داخلی، حالا نتایج از شکست کامل این طرح خبر می دهد. تازه‌ترین نظرسنجی «ایسپا» نشان می‌دهد میزان استفاده از سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی کمتر از ۷درصد است و همچنان بیشترین استفاده مردم از پیام رسان های خارجی است.

گزارش ها بیانگر آن است که تنها دانشجویان و دانش‌آموزان به «اجبار» از پیام‌رسان داخلی ایتا استفاده می‌کنند. مطابق با نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایسپا، از میان پیام‌رسان‌های داخلی ۲۵.۲ درصد افراد از «ایتا»، ۲۴.۱ درصد از «روبیکا» و ۸.۷ درصد هم از «بله» استفاده می‌کنند.

مطابق گزارش « ایسپا»از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون، میزان استفاده از رسانه‌های اجتماعی داخلی مثل روبیکا و ایتا تغییر قابل‌توجهی نداشته است.

کیوان نقره‌کار کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص ناکامی دولت برای ترغیب به استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی به «جهان‌صنعت» می گوید: کارشناسان پیشتر هشدار دادند که ارائه خدمات بین‌المللی به شکل بومی امکان‌پذیر نیست و نه تنها مورد استقبال قرار نمی‌گیرد باکه هزینه‌های مستقیم و غیر‌مستقیم بسیار سنگینی که نتیجه‌ای جز شکست ندارد، در پی خواهد داشت و حالا آمار عدم‌استقبال در این نظرسنجی صحت این پیش بینی ها را روشن کرده است.

اخبار برگزیدهدانش و فناوریویدئو
شناسه : 404082
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا