ابربدهکاران بیمه‌ای

اوضاع و احوال صنعت بیمه هم مثل بانک‌ها چندان خوش نیست؛ با بدهکاران قدرتمندی روبروست که عملا زورش به آنها نمی رسد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، گزارش ها نشان می دهد که بیمه‌ها امسال دست‌کم ۹۰ هزار میلیارد تومان مطالبه دارند ، طلبی که سال گذشته ۵۶ هزار میلیارد تومان بوده و حالا با رشد ۶۰ درصدی یک فاصله معنا دار بین بیمه های صادر شده و بدهی های پیشین نشان می دهد البته حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات مربوط به سنوات قبل است که انباشته شده است. آمار دیگری در همین رابطه نشان می دهد که ۱۶۴ بیمه‌گذار بیش از ۱۰ میلیارد تومان، ۱۷ بیمه‌گذار بالای ۱۰۰ میلیارد تومان و ۳ بیمه‌گذار هم بیش از هزار میلیارد تومان بدهی دارند.

صدرنشین این فهرست، بنیاد شهید و امور ایثارگران است که خود یک شرکت بزرگ بیمه‌ای در اختیار دارد (بیمه دی متعلق به سازمان اقتصادی کوثر از توابع بنیاد شهید و امور ایثارگران است). این نهاد با بیش از ۲ هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان بدهی سررسید شده به صنعت بیمه کشور، در صدر فهرست بیمه‌گذاران بدهکار کشور نشسته است. پس از آن به ترتیب دو شرکت ملی نفتکش و ملی نفت ایران، با ۱۰۹۹ میلیارد تومان و ۴۸۳ میلیارد تومان بدهی، در رتبه‌های بعدی فهرست بدهکاران قرار دارند. این در شرایطی است که این دو شرکت از توانگری مالی خوبی برای بازپرداخت بدهی‌های خود برخوردارند .

در لیست ابربدهکارام اسامی دیگری مثل شرکت خدمات بیمه‌ای رهنمای فردا، شرکت کشتیرانی حافظ دریای آسیا، دانشگاه آزاد اسلامی، کانون عالی کارگران بازنشسته، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت ایران‌خودرو به ترتیب فرار گرفته اند.

علاوه بر این فهرست نام بسیاری از نهادها، شرکت‌ها و ادارات دولتی و شبه‌دولتی و عام‌المنفعه مثل شهرداری تهران، گروه مپنا، نفت‌ و گاز پارس، اتوبوسرانی تهران و حومه، سازمان بنادر و دریانوردی، صنایع هواپیماسازی ایران و چندین شخص حقیقی و حقوقی هم به چشم می خورد.

با وجود این سیاهه بدهی‌های ابربدهکاران صنعت بیم، شوربختانه این بیمه هم مثل صنعت بانکداری، در برابر بدهی‌های کوچک سختگیر و در برابر بدهکاران بزرگ و قدرتمند، روادارانه برخورد می‌کند.

اخبار برگزیدهبانک و بیمهویدئو
شناسه : 404090
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا