آشتی رسمی دولت با اتاق بازرگانی

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران، در اولین سفر خود پس از انتخاب به عنوان رئیس پارلمان بخش خصوصی، در معیت رئیس‌جمهور و هیات همراه برای دیدار با اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و هیات اقتصادی و تجاری این کشور، عازم آنکارا شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، صبح امروز رئیس اتاق ایران در اولین سفر رسمی خود پس از انتخاب و استقرار به عنوان رئیس اتاق ایران به همراه رئیس‌جمهور عازم ترکیه شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به دعوت همتای ترکیه‌ای خود در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به آنکارا سفر کرده و آن‌طور که در فرودگاه مهرآباد گفته است، هدف از این سفر تشکیل هیات عالی مشترک ایران و ترکیه و همچنین مذاکرات در روابط دو جانبه به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری است.

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران نیز پیش از عزیمت به ترکیه، درباره روابط تجاری دو کشور، گفت: چشم‌انداز تبادل اقتصادی ایران و ترکیه ۳۰ میلیارد دلار است و با این سفر فرصتی در اختیار فعالان اقتصادی ترکیه دو کشور قرار می‌گیرد.

او بیان کرد:سفر به ترکیه فرصتی است تا فعالیت‌های اقتصادی کشورمان توسعه بیشتری داشته باشد و از این رو برنامه‌ریزی شده در این سفر فعالان اقتصادی ایران و ترکیه دیدار کنند.

به گفته او، حجم اقتصادی فعلی دو کشور در حد ۷ میلیارد دلار است اما برنامه‌ریزی برای ۳۰ میلیارد در سال است.

در این سفر، پس از استقبال رسمی از سوی «رجب طیب اردوغان» و ملاقات خصوصی دو رئیس‌جمهور، هشتمین نشست شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه به ریاست دو رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

منبع: اتاق ایران آنلاین

صنعت و معدن
شناسه : 404187
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا