سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی واریز خواهد شد؟

به گفته مدیرعامل سمات، مراحل انتقال سهام و واریز سود سال‌های قبل متوفیان سهام عدالت را تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سود سهام عدالت و چگونگی واریز آن همواره یکی از مهم ترین موضوعات برای صاحبان این سهام بوده است. در این میان برخی از دارندگان سهام عدالت در چند سال اخیر فوت کرده اند. همین مسئله باعث شده تا وضعیت سهام آن ها بلاتکلیف و نامشخص باشد. موضوعی که باعث شده تا سازمان بورس اوراق بهادار هم به آن ورود کند.

در واقع به دلیل ارزش روزانه سهام عدالت برخی از وارثان به دنبال انتقال آن هستند. طبق اعلام رییس سازمان بورس و اوراق بهادار این انتقال آغاز شده است.

اما نکته اینجاست که در حال حاضر روند این انتقال به چه ترتیبی است؟ و متقاضیان باید چه مراحلی آن انجام دهند؟

طبق گفته مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) دسترسی وراث متوفیان دارنده سهام عدالت به سامانه میراث که مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان است افزایش یافت.

محمد باغستانی در این باره توضیح داده است: «به نظر می‌رسد وراث هر چه سریعتر ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بتواند مراحل انتقال سهام و واریز سود سال‌های قبل متوفیان سهام عدالت را تا پایان امسال عملیاتی کند.»

در این میان برخی افراد هم از دریافت سود سهام عدالت جامانده اند که رییس سمات هم درباره وضعیت این جاماندگان بیان کرده است: «بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند. این افراد می‌توانند با ثبت نام و یا بروز رسانی اطلاعات خود در سامانه سجام در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.»

آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حکایت از آن دارد که بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند. براساس آنچه مسئولان اعلام کرده اند. یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب (بانک ملی، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

منبع: اقتصاد نیوز

بورس
شناسه : 404198
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا