بارش های مناسب برای تهران در راه است؟

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در طی روزهای اخیر بارش‌های خوبی در تهران داشتیم و پیش‌بینی شده که طی ماه‌های آتی نیز بارش‌های مناسبی در تهران در پیش داشته باشیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، راما حبیبی، معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود آنکه در سال جاری در یک سال خشک به‌سر می‌بریم در ادامه چند سال خشک قرار داریم. تا امروز حتی یک ساعت هم قطعی آب در بخش شرب نداشته‌ایم.

وی افزود: در طی روزهای اخیر بارش‌های خوبی در تهران داشتیم. پیش‌بینی شده که طی ماه‌های آتی نیز بارش‌های مناسبی در تهران در پیش داشته باشیم.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: امروز از مجموع یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی سدهای تهران ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای پنج‌گانه تهران در مجموع وجود دارد. برابر با میزان ذخیره آب سدهای تهران در روز مشابه سال قبل است‌.

وی ادامه داد: اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. اگر بارش‌های مناسبی در ماه‌های آینده داشته باشیم، تلاش می‌کنیم در تابستان آینده در تأمین آب تهران مشکلی وجود نداشته باشد.

افت ۴۵ سانتیمتری سطح آب زیرزمینی در دشت تهران

حبیبی از پروژه انتقال نشتی آب سد لار به منطقه کلان به عنوان یک پروژه مهم آب تهران نام برد. گفت: در صورت تأمین منابع مالی، این پروژه تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

وی افزود: حق‌آبه تهران از سد لار ۳۳۰ میلیون مترمکعب در سال است که درحال حاضر تنها می‌توان ۱۷۰ میلیون مترمکعب آن را تأمین کرد. با اتمام پروژه انتقال نشتی آب سد لار، کل این حق‌آبه امین می‌شود.

حبیبی برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی را یکی از عوامل بروز فرونشست دانست. گفت: سطح آب زیرزمینی در دشت تهران نسبت به درازمدت، افت ۴۵ سانتیمتری داشته است‌.

وی افزود: میزان بارش‌های تهران در سال آبی جاری تا امروز ۶۴ میلیمتر بوده که نسبت به متوسط آمار درازمدت کاهشی ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

عمومی
شناسه : 404227
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا