احتمال افت فشار گاز و قطعی برق بر اثر کاهش دما در این استان ها

سازمان هواشناسی کشور نسبت به سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران در ۱۰ استان کشور هشدار داد و از احتمال افت فشار گاز و قطعی برق بر اثر کاهش دما در این مناطق خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور. تشدید فعالیت سامانه بارشی طی روزهای جمعه و شنبه موجب بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط رعد و برق خواهد شد. در نواحی کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن نیز پیش‌بینی شده است.

استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس، جنوب غرب آذربایجان غربی، جنوب و شرق لرستان. غرب و جنوب غرب اصفهان روز جمعه و نوار غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری. شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان و شمال کرمانشاه روز شنبه این شرایط جوی را تجربه خواهند کرد.

احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال مسدود شدن. راه‌های ارتباطی روستایی در نواحی کوهستانی و مناطقی با اقلیم سرد، احتمال بهمن، احتمال آب‌گرفتگی معابر. کاهش نسبی دما و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق در این مناطق پیش‌بینی شده است.

آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر

سازمان هواشناسی به آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر، پرهیز از سفرهای غیرضروری. احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، عدم قرارگیری در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی. محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها. لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی توصیه کرده است.

سامانه دوم نیز افزایش گرادیان فشاری در سطح زمین اعلام شده که از روز پنج‌شنبه تا روز یک‌شنبه موجب وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک خواهد شد.

وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری و ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و احتمال آسیب به سازه‌های موقت و تیرهای برق و بنرها از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

اجتناب از حضور غیرضروری در فضای باز به ویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال، استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی در مزارع، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های سالن‌های پرورشی و عایق بندی و محافظت از کندوها از توصیه‌های سازمان هواشناسی در این شرایط جوی است.

منبع: ایرنا

نفت و پتروشیمی
شناسه : 404254
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا