کسی به فکر تراز کردن دخل و خرج مردم است؟

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید یا از تورم جلوگیری کند یا حقوق کارمندان، بازنشستکان و کارگران را متناسب با تورم افزایش دهد، نمی‌شود که مردم را در برابر این فشار تورمی بی پناه رها کرد و فقط به فکر تنظیم بودجه دولت بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی عسگری درباره تلاش مجلس برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان، گفت. بودجه فقط دخل و خرج دولت نیست در واقع بودجه سندی است. برای کشور و مردم تنظیم می‌شود؛ اینکه عده‌ای فقط به فکر این باشند. دخل و خرج دولت را تراز کنند اما به اینکه این اقدام چه فشار و تبعاتی را برای عموم مردم از جمله کارمندان. کارگران و بازنشستگان دارد، درست و منطقی نیست.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد. همه ما که در ارکان حاکمیت هستیم باید در درجه اول به فکر دخل و خرج مردم باشیم. چه کسی به فکر تراز کردن دخل و خرج مردم است؟ آیا این موضوع اهمیتی ندارد و چرا برخی افراد فقط به فکر این هستند که دخل و خرج دولت ناتراز می‌شود.

وی اضافه کرد: سال‌هاست که ما تورم بیش از ۴۰ درصدی را داریم. براساس قانون دولت باید به میزان تورم حقوق‌ها را افزایش دهد. اما این کار را نکرده است و همین موضوع موجب شده که قدرت خرید مردم در طول سال‌ها به شدت کاهش پیدا کند. حال که مجلس به نمایندگی از مردم سعی کرده این موضوع را بهبود بخشد.- البته نه به اندازه نیاز و مطلوب- با چنین اظهارنظرهایی روبه رو می‌شود.

فوق العاده ویژه مطالبه چندین ساله

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره فوق‌العاده ویژه نیز گفت: فوق العاده ویژه نیز مطالبه چندین ساله برخی از دستگاه‌ها و از وعده‌های رئیس جمهور بود؛ رئیس جمهور بارها به پرداخت ناعادلانه به کارکنان دولت چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه پس از آن معترض بود و این موضوع یکی از مسائلی بود که ایشان قول داد آن را حل کند، حال که مجلس در جهت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گام برداشته است، دچار اشتباه شده است؟

عسگری افزود: دولت مکلف بوده که حقوق کارمندان را براساس نرخ تورم افزایش دهد اما اکنون که این کار را انجام نداده است و حال که بخشی از این فاصله توسط مجلس جبران شده، دولت نباید کارشکنی کند، مواضعی که برخی افراد درباره مخالفت با اندک افزایش‌ حقوقی که صورت گرفته، می‌گیرند، موجب بی اعتمادی و بی‌انگیزگی کارمندان خود دولت می‌شود.

حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران را متناسب با تورم افزایش دهد

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید یا از تورم جلوگیری کند یا حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران را متناسب با تورم افزایش دهد، نمی‌شود که مردم را در برابر این فشار تورمی بی پناه رها کرد و فقط به فکر تنظیم بودجه دولت بود، به جای اینکه اکنون تلاش شود که با همفکری با دولت بتوان دردی از مردم دوا کرد نباید نمک به زخم پاشیده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حقوق کارمندان در وزارتخانه های مختلف با وجود یکسان بودن شرح وظایف متفاوت است، تصریح کرد: این وضعیت موجب شده که برخی از دستگاه‌ها انگیزه خود را از دست دهند، زیرا حقوق کارمندان پاسخگوی هیچی نیست.

منبع: خانه ملت

اقتصاد کلان
شناسه : 404979
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا