صادرات گوجه‌فرنگی از این تاریخ بدون عوارض می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با توجه به افزایش نسبی تولید گوجه فرنگی و برای تعادل بخشی تولید، مصرف و قیمت بازار و پایداری محصول صادراتی، حذف عوارض صادراتی ابلاغ و از ۱۵ بهمن عملیاتی خواهد شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یکشنبه‌شب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان بوشهر با تولید ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی،  قطب تولید خارج از فصل این محصول در کشور است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دشتی، دیر و دشتستان عمده تولیدکننده گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر هستند، افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر در این زمینه امرار معاش می‌کنند.

باستین با اشاره به آغاز برداشت گوجه‌فرنگی از آذرماه و پایان برداشت این محصول تا پایان فروردین ماه در استان بوشهر، گفت: اکنون اوج برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر است که حمایت ویژه از تولیدکنندگان این محصول ضرورت دارد.

ابلاغ حذف عوارض صادراتی گوجه‌فرنگی 

وی ادامه داد: محصول تولیدی علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور بخشی هم صادر می‌شود که در راستای حمایت از تولیدکنندگان این محصول با پیگیری لازم حذف عوارض صادراتی از سوی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر عنوان کرد: با توجه به افزایش نسبی تولید گوجه فرنگی و برای تعادل بخشی تولید، مصرف و قیمت بازار و پایداری محصول صادراتی، حذف عوارض صادراتی ابلاغ و از ۱۵ بهمن عملیاتی خواهد شد.

فارس

کشاورزی
شناسه : 405117
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا