فرمول تعیین قیمت خودرو تغییر نمی کند

در حالی‌که طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر تعیین قیمت خودرو بر اساس یک فرمول جدید از ابتدای سال ۱۴۰۳، مطرح شده، سخنگوی شورای رقابت هرگونه تغییر در فرمول قیمت‌گذاری، را تکذیب کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، دو روزی است که برخی در فضای مجازی “از توافق وزارت صمت و خودروسازان مبنی بر اینکه قیمت خودروها. از این پس طبق فرمول هزینه تولید به علاوه ۲.۵ درصد سود محاسبه خواهد شد”، صحبت کرده‌اند.

در این رابطه، سپهر دادجوی توکلی- سخنگوی شورای رقابت- ضمن رد کردن این موضوع، تصریح کرد. مفروضات مطرحه، درست نیست و اساساً فرمول جدیدی در کار نیست. همان فرمول مصوب از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون در حال اعمال است. هیچ موضوع جدیدی مطرح نیست؛ ضمن اینکه توافق نیز معنا ندارد؛ بنابراین خودروسازان و عرضه‌کنندگان موظف به اجرای دستورالعمل ۵۴۳ شورا هستند و ذیل آن عمل می‌کنند.

سختی‌های زندگی جانبازان مشمول دریافت خودروی وارداتی موجب شده است بعضاً تصمیم بگیرند امتیاز خود را بفروشند تا با پول آن بتوانند چاله‌های زندگی را پر کنند، اینجاست که سر و کله دلال‌ها پیدا می‌شود.

وی افزود: همانطور که اشاره شد، هیچ فرمول و دستورالعمل جدیدی برای قیمت‌گذاری خودرو تعریف نشده است؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در هماهنگی کامل با شورای رقابت و ذیل مصوبات این شورا تصمیم‌گیری می‌کند؛ بنابراین قرار نیست تغییری بر نحوه قیمت‌گذاری بر بازار خودرو حاکم شود. این دست گمانه‌زنی‌های غیر مستند، متاسفانه تنها منجر به التهاب بازار می‌شود.

منبع: ایسنا

خودرو
شناسه : 405215
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا