نام‌نویسی بیش از ۴۰ هزار نفر برای اعزام به حج ۱۴۰۳

تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر برای اعزام به حج ۱۴۰۳ نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد. غلام‌رضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، گفت: تا تکمیل شدن ظرفیت‌ها، اولویت‌های جدید در استان‌هایی که امکان نام نویسی فراهم باشد، اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای مشخص کردن قیمت نهایی حج آینده در انتظار اعلام نرخ ارز و برخی از هزینه‌ها هستیم.

در این نشست همچنین اعلام شد که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر برای اعزام به حج ۱۴۰۳ نام نویسی کرده‌اند.

رضایی در ادامه درباره امکان اعزام زائران به عمره تصریح کرد: با اعلام موافقت طرف عربستانی و صدور مجوز برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی، اعزام‌ها برنامه ریزی و در قالب ساختار و ظرفیت‌های جدید انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره گزارش ارائه‌شده درباره کاهش نیرو‌های کارگزاری، گفت: سال گذشته این تعداد کاهش یافت. باید از همه ظرفیت‌ها در کشور میزبان برای کاهش بیشتر و افزایش تعداد زائران استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب، گفت: در حج، کارگزاران اجرایی و فرهنگی در کار‌های کلیدی به هیچ‌وجه نباید حذف شوند. ولی امور قابل واگذاری همچنان مدنظر قرار بگیرد و در روند کاهش نیرو‌ها همواره به ارتقا کیفیت توجه و همه تلاش‌ها بر روی کار بهتر و بیشتر متمرکز شود.

منبع: میزان

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 405470
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا