حمله نظامی به شرق سوریه؛ آمریکا، اسرائیل یا …؟

به گزارش جهان صنعت نیوز، منابع خبری از حمله جنگنده های نظامی به شرق سوریه خبر دادند. 

ساعت ۱۱:۵۵ روز جمعه ۱۳ بهمن

شبکه العهد از تجاوز جنگنده های آمریکایی به شرق سوریه خبر داد.

این شبکه به نقل از منابع خود اعلام کرد که این تجاوز هوایی  چندین شهید به جا گذاشته است. به  گفته این منابع، در این حملات، مناطقی بین البوکمال و المیادین در شرق سوریه هدف قرار گرفته است.

در خبری مرتبط، شبکه خبری «الحدث» عربستان سعودی به نقل از منابع خود از پرواز یک جنگنده احتمالاً آمریکایی بر فراز شهر المیادین سوریه خبر داد.

ساعت ۱۱:۵۹ روز جمعه ۱۳ بهمن

همچنین الجزیره: اولین موج از حملات هوایی به الحیدریه در حومه دیر الزور در شرق سوریه دست‌کم ۶ کشته برجای گذاشت. الجزیره به‌نقل از منابع خود گزارش داد حملاتی توسط پرنده‌های ناشناس به اماکنی در جنوب شهر المیادین، واقع در شرق استان دیرالزورِ سوریه انجام شده است. 

ساعت ۱۱:۵۹ روز جمعه ۱۳ بهمن

«منابع مطلع امریکایی» در گفتگو با اسکای نیوز عربی: عملیات حمله هوایی به شبه نظامیان هنوز آغاز نشده است. به شروع این حملات بسیار نزدیک هستیم

ساعت ۰۰:۰۰ روز شنبه ۱۴ بهمن

ای بی سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی: حملات ایالات متحده در سوریه در پاسخ به حمله به پایگاه امریکا در اردن آغاز شده است.

ساعت ۰۰:۰۳ روز شنبه ۱۴ بهمن

اسکای نیوز عربی: مقر گروه های فاطمیون و زینبیون در شرق سوریه مورد حمله قرار گرفته است

ساعت ۰۰:۰۵ روز شنبه ۱۴ بهمن

اسکای نیوز عربی:اطلاعات حاکی از آن است که حمله به شرق سوریه توسط اسرائیل انجام شده است

ساعت ۰۰:۱۰ روز شنبه ۱۴ بهمن

رسانه سوری: ۳ تن از اعضای گروه های نظامی وابسته به نیروهای مسلح سوریه در حملات هوایی در حومه المیادین در دیرالزور کشته شدند

ساعت ۰۰:۱۱  روز شنبه ۱۴ بهمن

ادعای الجزیره: ۶ مستشار سپاه پاسداران، ۲ خبرنگار ایرانی و ۴ شهروند ایرانی در سوریه به شهادت رسیدند!

ساعت ۰۰:۱۲  روز شنبه ۱۴ بهمن

فاکس نیوز از قول یک مقام دفاعی: این حملات آغاز یک کارزار طولانی برای هدف قرار دادن شبه نظامیان در منطقه طی روزهای آینده است.

ساعت ۰۰:۱۸  روز شنبه ۱۴ بهمن

فاکس نیوز در خبری دیگر حمله آمریکا به سوریه را تایید کرد و افزود این حمله در پاسخ به کشته شدن سربازان ما در سوریه بوده است.

ساعت ۰۰:۳۰  روز شنبه ۱۴ بهمن

رسانه های سوری: آمریکا ۱۲ نقطه را در سوریه هدف حمله قرار داد. پایگاه های مشترک نیروهای سوری و شبه نظامیان، هدف این حملات بوده اند.

ساعت ۰۰:۳۱  روز شنبه ۱۴ بهمن

خبرنگار فاکس نیوز: حملات را بایدن زمانی آغاز کرد که بازارهای مالی دنیا و نفت تا دوشنبه صبح تعطیل هستند و هیچ اثری از حملات نمی‌گیرند.

ساعت ۰۰:۵۰ روز شنبه ۱۴ بهمن

اسکای نیوز: پنتاگون آغاز حمله امریکا علیه مواضع گروه های شبه نظامی به تلافی تهاجم به پایگاه ایالات متحده در اردن را تایید کرد.

ساعت ۰۰:۵۰ روز شنبه ۱۴ بهمن

رویترز و سی ان ان به نقل از مسئولان آمریکایی :ایالات متحده حملات انتقام جویانه ای را در سوریه و عراق در پاسخ به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی آغاز کرد

ساعت ۰۰:۵۹ روز شنبه ۱۴ بهمن

العربیه، نیویورک تایمز و اسکای نیوز گزارش دادند که وزارت دفاع آمریکا آغاز حملات تلافی جویانه به اهدافی در عراق و سوریه را تایید کرده است.

ساعت ۰۱:۰۰ روز شنبه ۱۴ بهمن

رویترز به نقل از مقامات آمریکایی: این حملات تأسیسات مرتبط با سپاه پاسداران ایران را در عراق و سوریه هدف قرار دادند

ساعت ۰۱:۱۴ روز شنبه ۱۴ بهمن

بیانیه سنتکام ارتش ایالات متحده آمریکا:

نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند. نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ هدف را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند. در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق به کار گرفته شد. تاسیساتی که مورد اصابت قرار گرفت شامل عملیات فرماندهی و کنترل، مقرها، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها و انبارهای وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپادها) و تاسیسات زنجیره تامین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند.

ساعت ۰۱:۲۰ روز شنبه ۱۴ بهمن

کارشناس نظامی سی‌ان‌ان از پنتاگون: در این عملیات به جای استفاده از F-15 و F-16 از بمب‌افکن‌های B1 استفاده شده که توان تخریبی بالاتری دارند.

ساعت ۰۱:۲۴ روز شنبه ۱۴ بهمن

سی‌ان‌ان به نقل از مقام ارشد کاخ سفید: ایالات متحده خاک ایران را مورد حمله قرار نخواهد داد.

ساعت ۰۱:۳۰ روز شنبه ۱۴ بهمن

نیویورک تایمز به نقل از مقامات امریکایی: حملات دیگری در روزهای آینده انجام خواهد شد و دامنه آنها ممکن است به سایر تاسیسات و شبه نظامیان گسترش یابد.

ساعت ۰۱:۴۵ روز شنبه ۱۴ بهمن

بایدن بیانیه‌ صادر کرد:

امروز به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند. پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت. آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست.

ساعت ۰۲:۰۰ روز شنبه ۱۴ بهمن

الجزیره به نقل از منابع سوری نوشت مقرهایی که آمریکا به آن‌ها حمله کرده، تخلیه شده بودند

  •  

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 405954
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا