افزایش قیمت کارخانه‌ای شاهین

سایپا تنها چند روز پس از انتشار لیست قیمت محصولاتش، قیمت شاهین GL را افزایش داد. شاهین GL‌ نسخه بدون سانروف شاهین G است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سایپا تنها چند روز پس از انتشار لیست قیمت محصولاتش، قیمت شاهین GL را افزایش داد. شاهین GL‌ درواقع نسخه لو آپشن شاهین G‌ به‌حساب می‌آید که فاقد سانروف است. این خودرو بین اهالی بازار به شاهین سقف فلزی شهرت دارد. سایپا این خودرو را در میانه سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه کرد؛ زمانی که به‌نظر می‌رسید این شرکت برای تأمین سانروف شاهین با مشکل مواجه شده است.

سایپا قیمت این خودرو را حدود ۹ میلیون تومان افزایش داده. شاهین GL‌ درحال‌حاضر ۴۱۸ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان قیمت دارد. این خودرو در گذشته ۴۰۹ میلیون تومان قیمت داشت. به عبارت دیگر، شاهد افزایش قیمت ۲.۳ درصدی این خودرو از سوی سایپا هستیم. قیمت شاهین GL‌ در بازار آزاد نیز حدود ۶۱۰ میلیون تومان برآورد می‌شود که ۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر از شاهین G‌ دارای سانروف است.

جدول تغییرات قیمت شاهین GL‌ در بهمن‌ماه ۱۴۰۲:

شاهین GL‌ از نظر مشخصات فنی، هیچ تفاوتی با شاهین G‌ دنده‌ای ندارد؛ بنابرین زیر کاپوت این خودرو همچنان پیشرانه ۱.۵ لیتری M15‌ توربوشارژر را خواهیم دید که حداکثر ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس پنج‌سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را در این خودرو بر عهده دارد. شاهین GL‌ به‌جز سانروف، هیچ تفاوت دیگری درزمینه امکانات با شاهین G‌ ندارد؛ بنابراین سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی، ترمزهای دیسکی چهار چرخ و روکش چرمی صندلی‌ها را در این خودرو خواهید دید.

علاوه بر موارد گفته‌شده، اکنون شاهین GL همانند شاهین G، به سیستم کنترل پایداری یا ESC‌ مجهز شده است. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی افزایش قیمت شاهین GL‌ نیز همین مسئله باشد. ظاهراً سایپا پس از سکوت چندماهه، اکنون شاهین GL را بار دیگر به خط تولید بازگردانده است. از آنجایی که خودروهای عرضه‌شده در سال جدید باید مجهز به سیستم کنترل پایداری باشند، اکنون این آپشن به شاهین جی‌ال اضافه شده است.

دیچیاتو

خودرو
شناسه : 406110
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا