وام ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی به این کسب و کارها تعلق می‌گیرد

کسب‌وکارهای حقیقی، حقوقی و صنفی که روی پلتفرم‌های داخلی فعال هستند می‌توانند از سازمان فناوری اطلاعات تسهیلات بگیرند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال ۱۵ ماه قبل از سوی دولت رونمایی شد. حالا بعد از مدت‌ها بی‌خبری از اجرایی شدن برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در این آیین‌نامه، سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده است که در راستای اجرای این آیین‌نامه قصد دارد به کسب‌وکارهایی که روی پلتفرم‌های بومی فعالیت می‌کنند، تسهیلات اعطا کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات این خبر را اعلام کرده و در توضیح آن اعلام کرده است:

این تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و به کلیه کسب‌وکارهای فعال که بر بستر سکوهای مشمول آیین‌نامه «حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال» که اقدام به فروش کالا، خدمات و یا فعالیت اقتصادی می‌کنند، ارائه خواهد شد.
– مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات
در طرح ارائه تسهیلات به کسب‌وکارها، سه دسته کسب‌وکار از یکدیگر تفکیک می‌شود. هریک از آن‌ها تا سقف مشخصی تسهیلات دریافت خواهند کرد.

سقف تسهیلات

طبق اعلام مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، برای کسب‌وکارهای حقوقی، سقف تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومان است. کسب‌وکارهای حقیقی هم می‌توانند حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. مظفری همچنین سقف تسهیلات برای کسب‌وکارهای صنفی را هم ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

این ارقام پیش از این نیز در آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال» اعلام شده بود. بر اساس اطلاعات این آیین‌نامه مقرر شده است که تسهیلات مذکور برای کسب‌وکارهای حقیقی و صنفی در دو مرحله و برای کسب‌وکارهای حقیقی در یک مرحله پرداخت و اعطا شود.

مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات درباره میزان سود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز اعلام کرد: «سود این تسهیلات ۱۵/۳۳ درصد و بازپرداخت آن ۴۸ ماهه با ۶ ماه تنفس خواهد بود.»

شرط ارائه این تسهیلات به کسب‌وکارها این است که کسب‌وکارها (از هر نوع و دسته‌ای که باشند) باید حداقل سه ماه در سکوهای داخلی ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، آی‌گپ، بله و کسبینو فعالیت داشته باشند.

نحوه ثبت نام

این تسهیلات قرار است از سوی بانک مرکزی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به کسب‌وکارهای حقیقی، حقوقی و صنفی که متقاضی دریافت آن هستند، اعطا شود.

کسب‌وکارهایی که شروط لازم برای دریافت این تسهیلات را دارند و متقاضی دریافت آن هستند لازم است درخواست خود را از طریق سایت https://irantavanafarin.ito.gov.ir ارسال و ارائه کنند.

مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرده است که «علاقه‌مندان برای دریافت متن کامل و شرایط عمومی، اختصاصی، مدارک و راهنمای ثبت نام دریافت این تسهیلات می‌توانند به سایت https://1649.ir مراجعه نمایند. یا با سامانه پاسخگویی سازمان فناوری اطلاعات ایران به شماره ۱۶۴۹ تماس حاصل کنند.»

زومیت

دانش و فناوری
شناسه : 406111
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا