خاندوزی: مسئله رسوب یک معضل جدی نیست

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه میزان کالاهای موجود در گمرکات کشور ۵.۵ میلیون تن است و این رقم با میانگین جهانی تفاوت چندانی ندارد، گفت: با توجه به این رقم می‌توانیم بگوییم که مسئله رسوب یک معضل جدی نیست.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در ابتدای بهمن سال ۱۴۰۱. بیش از ۸ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور در انتظار تعیین تکلیف بود. گفت: این عدد در بهمن ماه امسال به ۵.۵ میلیون تن کاهش یافته است.

در نتیجه باوجوداینکه واردات و صادرات در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، میزان کالاهای باقی‌مانده در گمرکات کاهش‌یافته است. برآورد این است که حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تن حجم صادرات و واردات ما است. بنابراین رقم ماندگاری کالا در برابر کل رقم صادرات و واردات کشور چندان با میانگین جهانی متفاوت نیست.

مسئله کالاهای رسوبی حاد نیست

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه باتوجه‌به این رقم می‌توانیم بگوییم که مسئله رسوب آن‌طور که در رسانه‌ها یا از سوی برخی افراد به‌عنوان معضل جدی نمایش داده می‌شود، حاد نیست، گفت: مسئله ما کیفیت‌ها است. در این میان کالاهایی از ۱۰ یا ۱۵ سال پیش باقی مانده است که از پارسال تا امسال یک انبارگردانی کامل انجام شده و می‌توانیم بگوییم که در گوشه و کنار دیگر کالایی باقی نمانده است.

خاندوزی تأکید کرد: کل اظهارنامه‌هایی که در جریان فرایندهای مربوط به گمرکات قرار نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

اقتصاد کلان
شناسه : 406168
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا