پایان کار تعاونی‌های اعتباری در کشور

جهان صنعت نیوز: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: در سال‌های اخیر تشکیل تعاونی‌های اعتباری مشکلات فراوانی را برای مردم و دولت بوجود آوردند و برای جلوگیری از این امر، تشکیل تعاونی‌های اعتباری متوقف خواهد شد و تنها کارمندان می‌توانند با رعایت مقررات جدید اقدام به تشکیل تعاونی کنند.

محمد کبیری هم‌چنین افزود: تعاونی‌های کارمندی نیز دارای محدودیت خواهند بود و تنها می‌توانند یک شعبه آن هم در محدوده همان سازمان داشته باشند.

وی با انتقاد از معطل ماندن لایحه اصلاح قانون تعاون گفت: هفت سال است که این لایحه بین مجلس و دولت سرگردان است در حالی که اصلاح ساختار و قانون بخش تعاون ضروری است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه کارشناسان و ذی‌نفعان دعوت کرد تا با هم‌فکری و همکاری تلاش کنند اصلاحات لازم در این لایحه انجام گیرد تا شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشیم.

کبیری در زمینه مشکلات تعاونی‌های اعتباری و مسائل پیرامون آن‌ها نیز گفت:  نظارت جامع و هوشمند بر عملکرد تعاونی‌های اعتبار می‌توانست مانع از اتفاقات رخ داده برای مالباختگان موسسات اعتباری شود و نه تنها نیاز نبود دولت و جامعه چنین هزینه سنگینی بپردازند بلکه امکان بهره‌گیری از این تعاونی‌ها بعنوان ابزارهای تجمیع سرمایه‌های خرد مردمی فراهم می‌شد.

همچنین بخوانید:

چرا تعاونی ها توسعه پیدا نمی کنند؟

آیا تعاونی‌ها در سیستم توزیع، کارنامه موفقی داشته‌اند؟

سهم تعاونی‌ها در اقتصاد چند درصد است؟

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 40634
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا