رییس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد؛

جزییات جلوگیری از راههای فرار مالیاتی بدهکاران در بودجه ۱۴۰۳

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در بودجه سال آینده بانک مرکزی مکلف شده برای جلوگیری از فرار مالیاتی، حساب مودی که بدهی مالیاتی دارد را بر اساس اطلاع سازمان امور مالیاتی مسدود کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمود نجفی‌عرب در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران اظهار کرد: با وجود اینکه تمام مقامات کشور بر خصوصی سازی تاکید دارند. اما آن چیزی که در بدنه شاهد اجرا هستیم اساسا اینگونه نیست.

وی افزود: بر اساس سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی به دولت تاکید شده تا سال ۹۳ باید کلیه واگذاری‌ها را انجام دهد اما این امر محقق نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سهم دولت و شرکت‌های شبه دولتی در بورس و فرابورس حدود ۸۵ درصد است. خود مبین وضعیت بخش خصوصی در کشور است.

وی تصریح کرد: با وجود فشار مسئولان رده یک کشور برای افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور اما این مهم محقق نشده است. در صورتی که سهم بخش خصوصی بیشتر بود از تحریم‌ها نیز کمتر آسیب می‌دیدیم.

خط و نشان برای فراریان مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳

نجفی‌عرب گفت: در بخش تجهیزات پزشکی صاایران رقیب بخش خصوصی شده است که این رقابت منطقی نیست. دولت امکاناتی را در اختیار دارد که بخش خصوصی آنها را ندارد.

وی افزود: یکی از ایرادهای جدی ‌لایحه بودجه سال آینده این است که بانک مرکزی مکلف شده برای جلوگیری از فرار مالیاتی، حساب مودی که بدهی مالیاتی دارد. بر اساس اطلاع سازمان امور مالیاتی مسدود و ظرف مدت ۵ روز آن را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کند.

رئیس اتاق بازرگانی اتاق تهران افزود: بر اساس مذاکره‌ای که با رئیس بانک مرکزی انجام شد وی نیز مخالف این موضوع است. درخواست می‌شود که این موضوع را در لایحه بودجه سال آینده اصلاح کنند تا تبدیل به بلایی برای تولید کنندگان نشود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: مجلس به دنبال افزایش تعطیلی در کشور و اضافه شدن یک روز به تعطیلات هفته است. اما برای اینکه بتوانیم با دنیا ارتباطات تجاری خود را حفظ کنیم بهتر است که شنبه در کنار جمعه تعطیل باشد.

منبع: تسنیم

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 406404
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا