مترو تهران به بیمارستان‌ها می‌رسد

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران جزئیات اتصال ایستگاه مترو به بیمارستان‌های بزرگ پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید علی شریفی معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت اتصال مترو تهران به بیمارستان‌های بزرگ پایتخت گفت: براساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و مصوبه هیات وزیران اتصال خطوط مترو به ساختمان‌های مهم در دستور کار قرار گرفت که در راس آن‌ها بیمارستان‌ها است.

وی با اشاره به محدودیت تردد در معابر شهری در شرایط اضطراری و بحرانی، عنوان کرد: در شرایط بحرانی خطوط مترو می‌توانند سازه‌های مقاوم‌تری داشته باشند. از این رو از خطوط مترو می‌توان در راستای دسترسی به بیمارستان‌ها به عنوان جایگزینی برای معابر شهری یاد کرد.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین بهره‌گیری از خطوط مترو می‌تواند تجهیزات و دارو را با سهولت و سرعت بیشتر در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهد.

شریفی با تاکید براینکه خدماتی که بیمارستان می‌تواند ارائه دهد نیز مورد توجه است، اظهار کرد: اگر وقوع یک رخداد در خطوط زیرزمینی مصدومانی در پی داشته باشد و به مراکز درمانی نیاز باشد، ممکن است استفاده از پلکان و پله‌های برقی و مکانیزه آسیب وارد کند. لذا اتصال‌هایی به خود ایستگاه و ترجیحا زیرزمینی به بیمارستان‌های عمومی و تخصصی پیش‌بینی شده است.

موانع اجرای طرح

وی از وجود موانعی برای نهایی شدن این طرح خبر داد. او گفت: اتصال ایستگاه مترو به بیمارستان‌های بزرگ پایتخت از چند سال پیش مطرح و با موانعی از جهت هماهنگی بین دستگاهی و دیگر جنبه‌ها مواجه شد. این در حالی است که طی دو سال اخیر با جدیت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران پیگیری‌های لازم صورت گرفت. در گام اول احصا بیمارستان‌ها رقم خورد. بیمارستان‌های واجد شرایط عمومی و در مجاورت با خطوط مترو فعال و درحال ساخت شناسایی شدند و لیست بیمارستان‌ها در حال نهایی شدن است.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با بیان اینکه در فاز اول تعدادی بیمارستان در اولویت اتصال قرار گرفت. وی عنوان کرد: این بیمارستان‌ها به صورت خاص و موردی وارد دستور شدند. با هماهنگی‌های بین دستگاهی و متولیان بیمارستان‌ها اقدامات لازم صورت گرفت. چراکه متولی برخی از بیمارستان‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی زیرمجموعه نیروهای مسلح، بخش دیگر زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند. متولی دسته دیگری از بیمارستان‌ها اما بخش خصوصی بوده و دارای سهامدار شخصی است. همچنین با شرکت بهره‌برداری مترو نیز از نظر فنی، اجرایی و عملیاتی هماهنگی صورت گرفته تا اتصال برقرار شود.

شریفی از توافق با اورژانس و بررسی استانداردهای لازم به منظور عبور آمبولانس‌ها خبر داد. وی گفت: در این مسیر به واسطه ضرورتی که وجود داشت از نهادهای امنیتی نیز کمک گرفته شد و سازمان پدافند غیرعامل کشور به جد پیگیر موضوع است.

بیمارستان امام خمینی و میلاد

وی افزود: در گام اول اتصال دو بیمارستان امام خمینی(ره) و میلاد تا حد قابل توجهی پیش رفت و مقرر شده بیمارستان امام خمینی(ره) به ایستگاه مترو مدافعان سلامت و بیمارستان میلاد نیز به ایستگاه برج میلاد متصل شود. در این راستا موافقت‌های متولیان بیمارستان‌ها و مترو اخذ و استانداردهای اورژانس رعایت شد و طرح در حالی نهایی شدن است.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با اشاره به اینکه نام بیمارستان بعثت نیز در کنار نام بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و میلاد مطرح است، گفت: اتصال بیمارستان بعثت به پایانه شهید کلاهدوز در دستور کار قرار دارد. نحوه اتصال زیرزمینی نخواهد بود. پایانه شهید کلاهدوز هم پایانه توقف قطارهای مترو است و هم به اتوبوسرانی و تاکسیرانی دسترسی دارد. از این رو با استفاده از معابر موجود که محدودیتی ندارد اتصال برقرار می‌شود.

ایران آنلاین

مسکن
شناسه : 406823
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا