مزایای آندایز تیتانیوم در صنایع مختلف از زبان گروه مهندسی سطح فلزلت پویا

گروه مهندسی سطح فلزات پویا مفتخر است خدمات آندایزینگ تیتانیوم را به منظور کد گذاری رنگی و یا بهبود خواص سطحی قطعات تیتانیومی ارائه می دهد. این گروه با تمرکز بر کیفیت، تکرار پذیری، کوتاه بودن زمان تحویل و جلب رضایت مشتری سعی بر ارائه هرچه بهتر این خدمات دارد.

گروه مهندسی سطح فلزات پویا مفتخر است خدمات آندایزینگ تیتانیوم را به منظور کد گذاری رنگی و یا بهبود خواص سطحی قطعات تیتانیومی ارائه می دهد. این گروه با تمرکز بر کیفیت، تکرار پذیری، کوتاه بودن زمان تحویل و جلب رضایت مشتری سعی بر ارائه هرچه بهتر این خدمات دارد.

فرآیند آندایزینگ تیتانیوم چیست؟

آندایزینگ تیتانیوم یک روش الکتروشیمیایی است که در آن جرم لایه اکسید سطحی فلز تیتانیوم را که به صورت طبیعی بر روی آن تشکیل می شود، تغییر میدهد. با تغییر جرم این لایه در حمام الکترولیت و در بازه های ولتاژی، یک بازه گسترده از رنگ ها ایجاد می شود بدون آنکه این قطعات در حمام رنگی غوطه ور شوند و یا براقیت خود را از دست بدهند. در عمل، این فرآیند هیچ گونه تغییری در ساختار فلز پایه ایجاد نخواهد کرد. رنگ های موجود در این طیف با بازتاب از لایه اکسید تثبیت شده نمایان می شوند و نتیجتا رنگ های تشکیل شده بر روی قطعات به از بین نخواهند رفت. فرآیند آندایزینگ ارائه شده توسط گروه مهندسی سطح فلزات پویا با بکار گیری به روزترین دانش و تکنولوژی تکرارا پذیری رنگ ها را با تلرانس طیفی بسیار دقیق تضمین می کند. از آنجایی که رنگ های ایجاد شده واکنش لایه های فلز پایه قطعات می باشند، قطعات آندایز شده حتی پس از سالها با استاندارد کدهای رنگی تطابق خواهند داشت.

دلایل اجرای آندایز تیتانیوم چیست؟

۱- ایجاد کد گذاری رنگی
۲- امکان شناسایی محصولات و قطعات
۳- امکان شناسایی نوع و جنس فلزات
۴- امکان شناسایی ابعاد محصولات و قطعات
۵- بهبود کیفیت ظاهری قطعات و برندسازی محصولات
۶- زیبایی ظاهری
۷- کاهش خطا در هنگام اسمبل کردن قطعات

مزایای آندایزینگ تیتانیوم چیست؟

از مهمترین مزایای آندایزینگ تیتانیوم میتوان به ایجاد سطح رنگی با سختی بالا به ایجاد تغییر در فلز پایه اشاره کرد. همانطور که بیان شد، با ایجاد دقیق لایه اکسید تیتانیوم بر روی سطح فلزات بازه گسترده ای از رنگ ها را می توان بر روی قطعات تیتانیومی ایجاد کرد. از مزایای دیگر آن قابلیت تمیزی در دستگاه ها و تجیهزات پزشکی می باشد. از آنجایی که آندایز تیتانیوم بدون غوطه ور کردن قطعات در هیچ گونه رنگی ایجاد می شود، این امکان برای تجهیزات پزشکی فراهم می گردد. خواص مکانیکی قطعات در طول فرآنید آندایزینگ تغییر نکرده و نتیجتا قطعات را برای کاربردهای بیومکانیکی مناسب می سازد. فرآنید آندایز تیتانیوم با پسیو کردن سطح قطعات پزشکی همراه است در حالی که شناسایی این قطعات را با فراهم کردن کد گذاری رنگی بسیار آسان می نماید. همچنین روش آندایزینگ تیتانیوم مقاومت به خستگی قطعات را با کمترین میزان تغییر ابعادی افزایش می دهد. اگرچه آندایز تیتانیوم عمدتا در صنایع پزشکی کاربرد دارد، بکارگیری آن در صنایع دیگر نظیر هوا فضا و تکنولوژی های مدرن رو به افزایش است.

 

** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی
شناسه : 407056
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا