رشد قیمت خودرو در مبدا آغاز شد؟

یک خودروساز خصوصی قیمت چهار محصول خود را افزایش داد. با توجه به اینکه شورای رقابت تصمیم گیری درباره قیمت خودرو را به سازمان حمایت واگذار کرده به نظر می رسد افزایش قیمت کارخانه ای خودرو استارت خورده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بهمن موتور قیمت چهار محصول خود را افزایش داد. بررسی قیمت های جدید نشان می دهد. قیمت فیدلیتی پرایم پنج نفره با رشد ۲۰۸ میلیون تومانی حدود ۱۸.۵ درصد بیشترین را تجربه کرد. فیدلیتی پرایم هفت نفره نیز با رشد قیمت ۱۸۷ میلیون تومانی حول و حوش ۱۶.۲ درصد کمترین رشد قیمت را به خود دید.

دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ به ترتیب رشد ۲۱۶ میلیون تومانی و ۲۵۲ میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کردند. رشد قیمت دیگنیتی پرایم به زبان درصد حدود ۱۷.۲ درصد است. همچنین افزایش قیمت دیگنیتی پرستیژ نیز به زبان درصد حول و حوش ۱۷.۴ درصد افزایش را به خود می دید.

این افزایش قیمت کارخانه ای برای چهار محصول بهمن موتور در حالی رقم خورده که شورای رقابت چندی پیش با اصلاح دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری اختیار خود درباره تعیین قیمت کارخانه ای محصولات تولیدی شرکت های خودروساز را به سازمان حمایت واگذار کرد.

مجوز افزایش قیمت

بنابراین بهمن موتوری ها مجوز افزایش قیمت خود را باید از مدیران سازمان حمایت اخذ کرده باشند.

البته بهمن موتور به طور مشخص اعلام نکرده که دلیل این افزایش قیمت چه بوده است اما به نظر می رسد تغییر مسیر تخصیص ارز به شرکت های وارد کننده و رشد نرخ ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی دلیل این رشد قیمت کارخانه ای محصولات بهمن موتور باشد.

بی تردید افزایش قیمت کارخانه ای محصولات تولیدی شرکت های خودروساز روی قیمت های بازاری خودرو نیز اثر گذار است.

بنابراین پیش بینی می شود در آینده نزدیک قیمت چهار محصول بهمن موتور در بازار رشد را تجربه کند. نکته دیگر درباره رشد قیمت کارخانه محصولات بهمن موتور این است که به نظر می رسد با افزایش قیمت محصولات بهمن موتور به تدریج شاهد افزایش قیمت محصولات سایر خودروسازان خصوصی نیز باشیم. چنانچه این اتفاق بیفتد نمودار بازاری قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز صعودی خواهد شد.

باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا موج رشد قیمت کارخانه ای خودرو به ایران خودرو و سایپا هم می رسد یا اینکه تنها قیمت محصولات خودروسازان خصوصی افزایش می یابد؟

منبع: اکوایران

خودرو
شناسه : 407139
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا