صادرات تخم مرغ دو برابر افزایش یافت

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: از ابتدای سال بیش از ۱۱۳ هزارتن تخم مرغ صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر رشد داشته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد و روند خطی تولید تخم مرغ، نوسان زیادی در بحث تولید نداریم.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ در ماه های بهمن و اسفند به بالای ۱۱۵ هزارتن برسد.

نبی پور ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید پیش بینی می شود. تولید با رشد ۱۰۰ هزارتنی نسبت به سال قبل به بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم. افزود: با توجه به مازاد تولید نسبت به تقاضا، اکنون تخم مرغ مورد نیاز شیرینی‌ فروشی‌ها برای تهیه شیرینی شب عید و ایام نوروز تامین است و مشکلی در این زمینه نداریم.

پتانسیل صادرات ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن تخم مرغ

او از رشد ۲ برابری صادرات تخم مرغ نسبت به سال قبل خبر داد. گفت: بنابر آمار از ابتدای سال بیش از ۱۱۳ هزارتن تخم‌مرغ به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار صادر شده است. درحالیکه سال گذشته مجموع صادرات ۵۵ هزارتن بود‌.

نبی پور گفت: با توجه به میزان مازاد تولید داخل، پتانسیل صادرات ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن محصول در صورت صدور مجوز وجود دارد. اما بدلیل نزدیک شدن به ایام پایانی سال و ازدیاد تقاضا از سوی شیرینی فروشی ها صادرات در راستای تنظیم بازار داخل محدود شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی
شناسه : 407406
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا