اخراج فلسطینی ها از رفح به دستور نتانیاهو

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو دستور برنامه‌ریزی برای اخراج فلسطینی ها از رفح را صادر کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نخست وزیری رژیم صهونیستی در بیانیه ای اعلام کرد. با وجود چهار گردان حماس در رفح، نمی توان اهداف جنگ در نوار غزه را محقق کرد.

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد. براساس این بیانیه، نتانیاهو به ارتش دستور داده. تا طرحی به منظور کوچاندن فلسطینی ها از رفح و نابود کردن حماس در این منطقه در دستور کار قرار دهند.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ادعا کرد شواهدی که نشان دهد. اسرائیل به طور جدی به دنبال حمله به رفح واقع در جنوب غزه است. وجود ندارد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین هشدار داد. هرگونه حمله نظامی اسرائیل به رفح که با برنامه ریزی ضعیف یا بدون برنامه انجام شود. «فاجعه بار» خواهد بود.

ما از انجام چنین کاری حمایت نمی کنیم

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما از انجام چنین کاری بدون برنامه ریزی جدی و معتبر و همچنین بدون در نظر گرفتن تأثیرات آن بر کمک های بشردوستانه و خروج ایمن اتباع خارجی، حمایت نمی کنیم زیرا این اقدامات مربوط به بیش از یک میلیون نفری است که در رفح پناه گرفته اند.»

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح «فاجعه» خواهد بود، گفت که واشنگتن به توافق میان اسرائیل و حماس «خوش بین» است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز با بیان اینکه «وضعیت در غزه در حال بدتر شدن است»، بار دیگر بر نیاز فوری به برقراری آتش بس تاکید کرد و گفت: «رفح در معرض تهدید جدی قرار دارد».

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی هشدار داد: «ما در مورد عواقب یک تهاجم زمینی هشدار می دهیم و باید آنچه قانون می گوید را مشخص کنیم.»

ینس لرکه، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) گفت: «بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی، بمباران بی‌رویه مناطق پرجمعیت ممکن است به جنایت جنگی تبدیل شود.»

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 407440
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا