گلوگاه منجیل رودبار تا پایان سال بازگشایی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گلوگاه ترافیکی در مسیر شمال کشور حد فاصل منجیل _ رودبار تا پایان سال بازگشایی می شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: با هدف رفع گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت ضمن رعایت کامل ایمنی در طول مسیر آزادراه منجیل- رودبار تا پایان سال زیر بار ترافیکی قرار می‌گیرد. با اتمام عملیات تکمیلی باقیمانده در خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آزادراه منجیل-رودبار بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب و شاهراه حیاتی ارتباط از پایتخت و استان های همجوار به استان گیلان است. بخش اعظم آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده. با تکمیل ۸ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار، شاهد کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک خودرو در این محور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعتبار هزینه شده. در آزادراه منجیل-رودبار را یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. وی افزود: در حال حاضر این آزادراه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به منظور تکمیل بخش‌های باقیمانده از جمله روشنایی تونل‌ها، دیواره‌ها، ترانشه‌ها و غیره ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. در صورت تأمین ۳۰۰ میلیارد تومان این آزادراه تا پایان سال زیر عبور خواهد رفت.

او اظهار کرد: همچنین باند دوم آزاد راه تبریز مرند حد فاصل صوفیان تا تبریز هم از جمله پروژه های هست که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن

شناسه : 407628
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا