روش های بازاریابی برای جذب موکل بیشتر

روش های بازاریابی وکالت به صورت آنلاین و در بستر اینترنت، انواع و حالت های مختلفی دارد، برای مثال میلیون ها کاربر دنبال وکیل هستند . اولین چیزی که به ذهن آنها می رسد را در گوگل جستجو می کنند

یکی از دغدغه های اصلی که برای وکلا وجود دارد، جذب موکل و مهارت پیدا کردن در هنر بازاریابی است؛ چراکه وکالت نیز مانند هر کسب و کار دیگری به تبلیغات و بازاریابی نیاز دارد. دقت داشته باشید که رقابت در حوزه وکالت زیاد است و همین موضوع باعث شده بسیاری از وکلا نتوانند تعداد پرونده قابل قبولی بگیرند، زیرا هنر بازاریابی ندارند. از همین رو در این مقاله روش های بازاریابی برای جذب موکل بیشتر را بررسی می کنیم تا با آن ها آشنا شوید و با کمک یکی از این روش ها خود را به عنوان یک وکیل حاذق و ماهر معرفی کنید.

انواع روش های بازاریابی وکالت؛ سنتی و مدرن

بازاریابی از زمان گذشته، یعنی زمانی که حتی اینترنتی نبود، وجود داشت و کسب و کارهای مختلف از طریق روش های سنتی، بازاریابی را انجام می دادند. امروزه نیز هستند افرادی که از روش های سنتی و آفلاین برای معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند. حال ما در این بخش از مقاله، انواع روش های بازاریابی وکالت را بررسی می کنیم تا وکلا براساس سلیقه و نظر خود یکی از آن ها را انتخاب کنند.

روش های بازاریابی آفلاین و سنتی برای وکالت

تهیه کارت ویزیت؛ یکی از روش های بازاریابی وکالت که در گذشته بیشتر از آن استفاده می شد، تهیه کارت ویزیت بود. وکلا می توانند یک کارت مخصوص به خودشان آماده کنند و روی آن اطلاعاتی که فکر می کنند باعث جذب موکل بیشتر می شود را بنویسند و با آن بازاریابی را انجام دهند.

نصب تراکت؛ از دیگر روش های بازاریابی برای جذب موکل بیشتر، می توان به نصب تراکت اشاره کرد. البته این روش شاید با عدم توجه افراد مواجه شود.

بنر تبلیغاتی؛ دیگر روش سنتی و آفلاین که می تواند منجر به جذب موکل برای وکیل شود، نصب بنرهای تبلیغاتی است. البته باید به این مورد اشاره داشته باشیم که تبلیغات این چنینی برای وکلا ممنوع می باشد و ممکن است با جریمه و … همراه باشد.

روش های بازاریابی وکالت آفلاین و سنتی که معرفی شدند، امروزه چندان مورد استفاده نیستند؛ چراکه تاثیرگذاری لازم را ندارند و نمی توانند مخاطب و موکل زیادی را برای وکیل جذب کنند. از همین رو بسیاری از افراد به سمت روش های بازاریابی آنلاین رفته اند و از طریق این روش ها موفق به جذب موکل بیشتر شده اند که در ادامه این روش های بازاریابی را بررسی خواهیم کرد.

روش های بازاریابی آنلاین و مدرن برای وکالت

روش های بازاریابی وکالت به صورت آنلاین و در بستر اینترنت، انواع و حالت های مختلفی دارد، برای مثال میلیون ها کاربر دنبال وکیل هستند . اولین چیزی که به ذهن آنها می رسد را در گوگل جستجو می کنند برای مثال ( وکیل آنلاین ) و با وکلا بصورت مستقیم ارتباط می گرند که در ادامه تمام آن ها را بررسی می کنیم.

استفاده از شبکه های اجتماعی

طبق آماری که وجود دارد، امروزه بسیاری از کاربران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت زیادی دارند و می توان از طریق این شبکه ها کارهای بازاریابی را انجام داد. اینستاگرام، تلگرام و لینکدین از معروف ترین و پربازده ترین شبکه های اجتماعی هستند که وکلا می توانند از طریق آن ها بازاریابی را انجام دهند. شما به عنوان یک وکیل، باید در این شبکه ها اکانت بسازید و در ادامه با تولیدمحتوای جذاب و به روز مخاطب بیشتری به دست آورید. دقت داشته باشید که اگر شبکه های اجتماعی شما به تعداد مخاطب لازم برسند، خود به خود نام شما به یک برند تبدیل می شود.

برای مثال فرض کنید شما در حوزه ملکی فعالیت می کنید و در رابطه با دعاوی ملکی اطلاعات لازم دارید و تولید محتوایی که انجام می دهید، در رابطه با موضوعات ملکی است. اگر بتوانید محتواهای تولیدی را به تعداد زیادی کاربر نشان دهید، به مرور زمان به عنوان وکیل ملکی  شناخته خواهید شد و هرکسی که در شهر مشهد درگیر مشکل ملکی شود، به سراغ شما خواهد آمد.

راه اندازی یک وب سایت شخصی

امروزه اکثر کسب و کارهای بزرگ، برای آنکه درآمد خود را افزایش دهند و کسب و کار خود را رونق بخشند، یک وب سایت شخصی طراحی می کنند. وکلا نیز می توانند برای آنکه نام خود را شناخته شده کنند، وب سایت خود را طراحی کنند، البته این روش بازاریابی وکلا با هزینه های نسبتا بالایی همراه است. یک وکیل باید در ابتدا هزینه ای را برای طراحی سایت بپردازد که این هزینه بسته به مدل سایت و امکاناتی که برای آن در نظر گرفته می شود، متفاوت خواهد بود.

اما تمام هزینه، مربوط به هزینه طراحی سایت نیست، زیرا بعد از طراحی سایت، باید هزینه ای برای بالا آوردن سایت در نتایج برتر گوگل پرداخت شود. به بالا آوردن یک سایت در نتایج برتر گوگل از نظر علمی سئو گفته می شود که بین ۶ الی ۱۲ ماه طول می کشد و باید ماهانه هزینه ای به تیمی که سئو سایت را انجام می دهد نیز پرداخت شود. بنابراین می توان گفت این روش تبلیغی که بین ۳۰ الی ۴۰ میلیون هزینه دارد، یکی از گران ترین روش های بازاریابی برای جذب موکل بیشتر است.

برای سایت خود تبلیغات کلیکی بگیرید

اگر وب سایت شخصی خود را راه اندازی کرده اید، می توانید برای بیشتر دیده شدن آن از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. این نوع از تبلیغ به گونه ای است که شما می توانید سایت خود را به عنوان نتیجه برتر به مخاطبان نشان دهید. البته باید گفت این سبک از تبلیغ با هزینه های بسیاری همراه است و شما باید به ازای هر کلیک هزینه ای را با دلار، لیر و … بپردازید.

خرید جایگاه از سایت های مربوطه

تا به اینجا چند مورد از روش های بازاریابی برای جذب موکل بیشتر را معرفی کردیم که یا هزینه بالایی داشتند یا تاثیرگذاری آن ها پایین بود. اما در این بخش از مقاله روشی را برای بازاریابی معرفی می کنیم که می توانید از طریق آن تبلیغات درستی را برای خود انجام دهید و آن خرید جایگاه از سایت های مربوطه است.

امروزه سایت های حقوقی بسیاری در حال فعالیت هستند که صفحات مختلفی دارند و در هر صفحه وکلای یک حوزه خاص در یک شهر و استان را معرفی می کنند. شما می توانید با تهیه جایگاه از این سایت ها نام خود را به عنوان یک وکیل خوب و حرفه ای به افراد معرفی کنید. اما سوالی که پیش می آید، این است که کدام سایت را برای خرید جایگاه انتخاب کنیم؟

در پاسخ به این سوال ما به شما سایت mastervakil را معرفی می کنیم؛ در این سایت علاوه بر آنکه می توانید جایگاه خریداری کنید، امکان داشتن یک پروفایل به صورت رایگان نیز وجود دارد. بنابراین اگر به عنوان وکیل تهران فعالیت می کنید، می توانید در صفحه مربوطه جایگاه بگیرید و نام خود را به عنوان یک وکیل خوب معرفی کنید. کافیست سری به این سایت بزنید تا از ویژگی ها و قابلیت های آن شگفت زده شوید و تبلیغات موردنظر را در آن انجام دهید.

کلام آخر

حوزه وکالت مانند هر حوزه دیگری نیاز به تبلیغات و بازاریابی دارد، از همین رو ما در این مقاله روش های بازاریابی برای جذب موکل بیشتر را موردبررسی قرار دادیم تا وکلا با آن ها آشنا شوند و در نهایت روشی که فکر می کنند بهتر است و بازدهی بیشتری دارد را برای تبلیغات انتخاب کنند.

 

*** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 407642
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا